Hvorfor ikke varmt bad????

Du skal ikke bli overopphetet, men et varmt bad kan du ta så lenge det ikke er så varmt som du beskriver. 

Det er ikke bare pga overoppheting, men fordi baby kan få forbrenning inne i magen. Det fikk vi beskjed om på føden når jeg klaga over at vannet var for kaldt under fødselen. Skikkelig kjedelig og badekar blei ikke samme lindringa som før..

Trudee skrev:
Det er ikke bare pga overoppheting, men fordi baby kan få forbrenning inne i magen. Det fikk vi beskjed om på føden når jeg klaga over at vannet var for kaldt under fødselen. Skikkelig kjedelig og badekar blei ikke samme lindringa som før..

Men vanlig varmt deilig bad er vel ikke noe problem såfremt det ikke er mer enn behagelig? Altså ikke nærme kokepunktet :-P Aldri hørt dette jeg...

å æsj nå får jeg dårlig samvittighet :/

Jeg har, under hvert svangerskap elsket å "koke" meg i dusjen :s
Så jeg pleier å ha vannet så varmt at jeg har små blemmer over hele kroppen når jeg er ferdig i dusjen :s
Det er så deilig synes jeg, men har aldri syntes det utom graviditetene, dessverre.
Til og med når nr 2 kom, så badet jeg på føden i så varmt vann,  og de sa aldri noe (?)...

Men, vil ikke skade minien, så må vel slutte å ha det så varmt :)

Sitat fra Lommegen: Varmt bad/varm dusj er ikke angitt som noen risiko for fosteret før etter event. vannavgang. Varme bad er velgjørende og avslappende. Fosteret holder jo selv 37,5 grader, men ekstreme temperaturer over dette bør du unngå.

Aldri hørt om det selv før jm på føden sa det. Skikkelig nedtur, men såklart jeg liker det VARMT, så kan hende det er verre for meg enn andre :p må legge til at jeg aldri har hørt om at noen har fått det, men hun sa det til oss i hvert fall..

Trudee skrev:
Aldri hørt om det selv før jm på føden sa det. Skikkelig nedtur, men såklart jeg liker det VARMT, så kan hende det er verre for meg enn andre :p må legge til at jeg aldri har hørt om at noen har fått det, men hun sa det til oss i hvert fall..

Men kan det ha vært fordi du var i fødsel og barnet skulle ut i det vannet? Jeg kan ikke tro at barnet kan få brannskader inni magen, da skal du ha det vanvittig varmt. Men det er ikke bra å ha det noe særlig over kroppstemperatur, siden både mor og barn lett kan bli overopphetet.

Trudee skrev:

Men kan det ha vært fordi du var i fødsel og barnet skulle ut i det vannet? Jeg kan ikke tro at barnet kan få brannskader inni magen, da skal du ha det vanvittig varmt. Men det er ikke bra å ha det noe særlig over kroppstemperatur, siden både mor og barn lett kan bli overopphetet.

Trudee skrev:

Skulle ikke føde i det vannet nei...

Svetteperlene kommer nok også en del ifra damp, så det skal du ikke tenke på. :) Har du fks hodet over en bolle med glovarmt vann, så setter dampen seg i ansiktet også.. Brukte damp en del når jeg var hos hudpleier før, så det er ikke farlig :)

godt og vite..

Back
Topp