hvorfor ikke jeg?

tafas

Elsker forumet
hmm, jeg trener 2 ganger i uke  i en time.kondis olg styrke. m en struktør.alle som er rundt meg svetter som bare det..jeg blir helt rød i ansiktet, pulsen er høy men trenger ikke å tørke noen svet[&:]noen ganger kan jeg føle meg litt kjølig på ryggen.men ingen spor på tøyet..tenker at kanskje det er sunt å bli svett[8|]vet at noen svetter mer enn andre men har er det snakk om nesten ingenting her, er det normalt det og?
det skal mye til hvis jeg skal svette litt på ryggen, det vil si  en time jogging i 40 grader fo eks[:-]

Det er ikke unormalt at du ikke merker svetten. Selv om du føles tørr så svetter du en del for det, bare i mye mindre grad enn andre. Noen som trener mye svetter en del, og det kan være stikk motsatt. Så lenge du føler at du blir tørst under/ etter økten, så er det meste normalt [;)]

ORIGINAL: skytte76

Det er ikke unormalt at du ikke merker svetten. Selv om du føles tørr så svetter du en del for det, bare i mye mindre grad enn andre. Noen som trener mye svetter en del, og det kan være stikk motsatt. Så lenge du føler at du blir tørst under/ etter økten, så er det meste normalt [;)]

jada, blir både tørst og varm og rødt og pulsen høy[:D]
men ser at svetten av andre renner og ingenting her, derfor lurer[8|]

Da har du ingen grunn til bekymring. Svetten er tydeligvis mer spredt hos deg enn hos mange andre, men det er langt fra unormalt[:)] Det viktigste er at du opprettholder væskebalansen, noe du tydeligvis gjør i og med at du blir tørst og fyller på underveis og etter [:)] Har du trent lenge eller har du nylig begynt? Mange som begynner å trene, vil etterhvert merke at svetten øker i takt med kroppens kondisjon og styrke. Det samme kan også gjelde de som har veldig dårlig kondis igjen [;)] 

Jeg svetter ganske mye på trening, men moren min svetter ikke. Etter en time styrke MÅ jeg dysje, er gjennomvåt, men moren min trenger ikke dysje en gang[;)] Når hun derimot går tur med hundene, da svetter hun[8D]

det har alltid vært sånn m svettet..jeg er nå 29år[8D] merker ikke at det blir svetter mer om jeg forlenger eller trene oftre..
det er 5 uker siden jeg begy nå regelmessig..2gang i uke
men som sagt, reiser til utland og kan jogge i 40 grader uten at jeg svetter som andre[&:]

ORIGINAL: Lillingen x2

Jeg svetter ganske mye på trening, men moren min svetter ikke. Etter en time styrke MÅ jeg dysje, er gjennomvåt, men moren min trenger ikke dysje en gang[;)] Når hun derimot går tur med hundene, da svetter hun[8D]

hmm, merkelig greier..det er samme det at jeg ikke trenger en gang å dusje-selv om jeg dusjer allikevel- uansett om det er på trening eller går lenge på tur[:D]

Det at du ikke merker svetten på ferie i utlandet er mest sannsynlig fordi svetten på huden din fordamper ganske fort av varmen, og da er det ikke så lett å legge merke til svetten[;)] (selv om du mest sannsynlig ville luktet det ganske fort uten en dusj på kvelden[;)])
5 uker er jo også ganske "ferskt", så jeg vil nok tro at svettemengden vil øke i takt med at du øker øktene dine til tre ganger i uken eller etterhvert som formen bedrer seg(hvis det er målet)[:)] Jeg ser ihvertfall ingen grunn til at du skal bekymre deg for at det er unormalt[:)]

[8|]

Det at du ikke merker svetten på ferie i utlandet er mest sannsynlig fordi svetten på huden din fordamper ganske fort av varmen, og da er det ikke så lett å legge merke til svetten[;)] (selv om du mest sannsynlig ville luktet det ganske fort uten en dusj på kvelden[;)])
5 uker er jo også ganske "ferskt", så jeg vil nok tro at svettemengden vil øke i takt med at du øker øktene dine til tre ganger i uken eller etterhvert som formen bedrer seg(hvis det er målet)[:)] Jeg ser ihvertfall ingen grunn til at du skal bekymre deg for at det er unormalt[:)]

kanskje du ha rett m at den fordamper fot, men kunne merket i det minste på panne eller [8|] tenker på de som renner fra pannen og drar opp tøyet for å tørke svettet når jeg hopper, krabber og løper og er fortsatt helt tørket[:D]

Husk at du også bare er 29 år. Svette kommer også med alder, og da kan du jo tenke på moren din som svetter bare av å gå tur med hunden[;)] Du er jo egentlig ganske heldig også som slipper å svette så mye. Tenk bare på alle de som er ute på byen og går med flotte svære ringer under armene fordi de har svingt seg på dansegulvet[;)]

Husk at du også bare er 29 år. Svette kommer også med alder, og da kan du jo tenke på moren din som svetter bare av å gå tur med hunden[;)] Du er jo egentlig ganske heldig også som slipper å svette så mye. Tenk bare på alle de som er ute på byen og går med flotte svære ringer under armene fordi de har svingt seg på dansegulvet[;)]

[:D][:D] ok da..er enig i det du skrev[;)]..takker for svarene[:)]
det er ikke moren min som svetter under turen..det er en annen som skrev oxo i denne tråden[8D][:D] lillingenx2

det er ikke moren min som svetter under turen..det er en annen som skrev oxo i denne tråden[8D][:D] lillingenx2

Sorry, tenkte ikke over det (løper og gjemmer meg i skam[8D])

Sorry, tenkte ikke over det (løper og gjemmer meg i skam[8D])

hehe, nei da du..helt i orden[:D][:D] fint at andre deler litt m oss

Sånn har det vært med meg og ca... Jeg kjenner jeg blir litt bløt, men jeg blir ganske så kald på kroppen av å trene og blir varm i ansiktet.[8|] Har vært sånn alltid.. Eneste gangene jeg så at jeg hadde svettet skikkelig var på hockeytrening når jeg hadde slike kjempeflekker på hele treningsdressen.. Men jeg rakk aldri bli like gjennombløt som den andre keeperen[8D]

ORIGINAL: Gemini_81

Samme hos meg, svetter sjeldent mye. Har alltid vært sånn, har vært veldig trenet.Spilt harde håndball kamper, nesten ikke svett. Rød i mosen da. [:D] Så jeg har slått meg til ro at noen er bare sånn. [;)]

[:D][:D]
ikke sant. tror skal følge etter deg jeg,hehe

ORIGINAL: tafas

Samme hos meg, svetter sjeldent mye. Har alltid vært sånn, har vært veldig trenet.Spilt harde håndball kamper, nesten ikke svett. Rød i mosen da. [:D] Så jeg har slått meg til ro at noen er bare sånn. [;)]

Der ser du; ingen grunn til bekymring[:D] Kos deg på trening og vit at alt er som det skal [:)]

ORIGINAL: tafas

Der ser du; ingen grunn til bekymring[:D] Kos deg på trening og vit at alt er som det skal [:)]

hehe, sant..takk

Back
Topp