Hvorfor ikke GU?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Ser det er mange som ikke vil ha/ skal ha GU.
Bare lurer på om det er noen grunn til at dere ikke ønsker det?
Er det ikke da man sjekker hvordan livmoren ligger, tester for infeksjoner osv.?
Er ikke det viktig å sjekke opp slike ting, for evt. å få behandling?

Jeg bare lurer. vil jo helst slippe GU selv jeg, men så tenker jeg at det kan jo være greit å sjekke opp disse tingene også? :-)

Ville høre med dere andre, for kanskje jeg er helt på bærtur! Er jo noen år siden jeg var gravid med første barnet. Hi hi! :-)

Jeg ville ha. Har ikke tatt celleprøve på godt over 3 år, så har jo fått brev i posten at celleprøve er på tide å huske! Tenkte jo at det passet bra til første kontroll ( tok dette første kontroll forrige svangerskap )
Men, ble ingen GU på meg. Celleprøve blir ikke før etter graviditeten. Dette pga jeg sist hadde premature rier og var i fødsel uke 24 (klarte å stoppes!) ifølge legen, kan celleprøver virke inn negativt på de som har svak livmorhals, så de tok ingen risk der, med å skulle tulle oppi og kanskje gjøre det verre for min graviditet. Ellers har jeg en død tvilling sammen med det levende fosteret, så infeksjonsfaren er for stor til å ha GU.

Jeg syns egentlig det er greit å sjekke hvordan det ligger Ann jeg da, men innser at det nok er best å vente i dette tilfellet! :)

Jeg var inne på gu på august, og da tok jeg alt av prøver.. mener derfor at det ikke er nødvendig nå...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg var inne på gu på august, og da tok jeg alt av prøver.. mener derfor at det ikke er nødvendig nå...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Det forstår jeg, når du allerede har tatt alle prøver! Så deilig da! :-)

Har aldri tatt gu mens jeg har vært gravid, tatt alle hu prøver etter fødselen. Spurte legen med første mann og ho sa at kunne mann vente til etter fødselen var det det beste i stede for å rote oppi der under graviditeten. Bare meg som har opplevd det? Hadde ikke gu med nr to heller, så blir nok ikke noe nå heller. Er det vanlig med gu når en er gravid? :anyone

Har aldri tatt gu mens jeg har vært gravid, tatt alle hu prøver etter fødselen. Spurte legen med første mann og ho sa at kunne mann vente til etter fødselen var det det beste i stede for å rote oppi der under graviditeten. Bare meg som har opplevd det? Hadde ikke gu med nr to heller, så blir nok ikke noe nå heller. Er det vanlig med gu når en er gravid? :anyone

Trodde det var vanlig jeg, men blir så usikker siden det er flere som ikke skal ha det.
Men husker fra sist gang at man testet for ulike infeksjoner og sykdommer, slik som klamydia for eksempel, om jeg ikke husker feil? Og har man det må man vel behandles, da det ikke er helt heldig for barnet?

Nå vet jeg at jeg ikke har dette, men tenker at de tingene de sjekker på en GU, gjør de vel for en grunn?
Eller har man GU kun for å se at fargen er blå-lilla, og hvordan livmoren ligger?
Det ville jo vært litt rart?
Hmmm...

jeg var hos min lege(hun er også gyn..) i dag og vi hadde en GU for hun ville se om termin noelunde stemte og kjente på livmor.
.
. og når vi bestemte oss for å slutte på prevansjon tidligere i år så fikk tok jeg celle-prøve og div tester.. føler ikke noe for eller i mot det. men....
. er jo ikke akuratt sexy å ligge i den stolen..

man får jo fødselsen opp i hode når man ligger der.. tenker kanskje stående fødtsel er noe for meg ;)

Back
Topp