Hvorfor har du valgt dobbeltnavn/enkeltnavn?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Synes det er tullete med dobbelt navn hvis de ikke blir brukt og få blir faktisk brukt, men min mann har veldig gamle besteforeldre så vi vurderte gi frøkna vår mellomnavn etter hans bestemor, men slo det bra oss, nr 1 Pga ja synes det er tull for hun ville aldri bruke det og nr 2 hun vill få et langt navn og 3 etternavn, så 4 lange navn holder :p
 
Har kun 1 vanlig fornavn fordi vi valgte å brukte mitt mellomnavn som er mammas pikenavn som mellomnavn på våre barn også og det er ganske langt. Selv om etternavnet er kort har de lange fornavn også så hvis de skulle hatt ett til navn hadde det blitt så utrolig langt igjen
 
Fornavn, mellomnavn og dobbelt etternavn.

Først skulle mellomnavn et være et navn som gikk i arv, men så fant vi et annet vi likte bedre. Fornavn er ikke helt i mål men nesten. Både jeg og faren har doble etternavn, så vi bruker hvert vårt favorittetternavn der. :)

Jeg fikk kun fornavn og etternavn da jeg ble født, og syntes det var grusomt kjedelig.... Verdens mest kjedelige korte navn. Byttet etternavn senere, pga tilknytning. Men jeg vil gjerne gi mitt barn i det minste mulighet for å bruke ett eller to, eller forskjellige, fornavn :p
 
Vi har ikke valgt navn enda, men ender nok med enkeltnavn fordi vi ønsker å bruke begge etternavna og føler det blir litt i overkant med totalt 4 navn. Men synes absolutt det er fint med dobbeltnavn! Kan jo velge om man bruker begge da eller om mellomnavnet er "stumt" :)
 
Her blir det nok dobbeltnavn (eller mest sannsynlig mellomnavn på gutt, og dobbelt fornavn på jente), mye fordi etternavnet blir veldig kort. Og mannen har dobbeltnavn som jeg syns passer perfekt til etternavnet. Ville egentlig oppkalle en eventuell sønn etter fars andre navn, men det heter broren min og fler i min familie :p Og mannen har samme første fornavn som pappa
 
Back
Topp