Hvorfor har barnet ditt akkurat det navnet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Hadde du bestemt deg for akkurat det navnet før du fikk barn, eller bestemte dere sammen?

Eldste fordi det er det definitivt vakreste guttenavnet jeg vet om,heldigvis ar faren enig :p
Yngste er kalt opp og har navn etter personer som betyr mye for oss begge :)

Hvis vi får en jente, så får hun navnet til min mor. Hun døde når jeg var 13, så jeg bestemte meg for mange år siden å bruke hennes navn. Blir der gutt så fikk mannen bestemme at det ble et norrønt navn, han ville først ha Balder... Men fikk forklart at det er for meg et hundenavn, så jeg kom med et forslag og han falt for det :)

Så i teorien har jeg bestemt begge navnene :-P

Fornavnet fordi jeg synes det er veldig fint, og da jeg fant ut at betydningen var torden passet det enda bedre (ble unnfanget en tordendag.. :P). Mellomnavnet var bf's ønske etter hans farmor.

Den neste som er på vei har ikke fått navn enda, vi blir ikke helt enige foreløbig :P

Fordi de er akkurat vår smak. Noe litt røfft og langt ifra sukkersøtt :) Likte veldig godt betydninga også.

Vi ble enige. Hadde ikke så mange alternativer, kan man trygt si. Men navnene liker vi

Jeg hadde navnet på lista over aktuelle navn. Sambo tok slik navnegenerator på nett og den kom ut med det navnet, så da ble det slik :)

Før vi viste kjønn ble vi enig om at mannens forslag ville veie tyngst hvis det ble gutt og mine hvis det ble jente. Da vi fikk vite at det ble en jente, ville jeg at hun skulle bli oppkalt etter Hans mormor, men han fikk ikke navnet til å stemme til en liten jente baby, så da måtte vi finne et navn som passet til og som ikke kunne bli ødelagt av dialekt eller bli vanskelig for hans svenske familie. Var ikke lett, men til slutt ble vi enig om 2 veldig vakre og sterke navn.

Oppkalt etter bestefaren, norsk navn og vi var begge enige om at vi ønsket et normalt navn ;)

Vi bestemte sammen. Satt opp hver vår liste og akkurat det navnet hadde vi felles.

Jeg laget en liste over navn jeg likte og ha sa hvilke han også likte. Vi kom frem til 4 navn og jeg sa hvilket jeg ville ha. Han var enig :)
Hun er oppkalt etter farmor så betyr mye for meg også.

Eldste fordi det er det vakreste guttenavnet som finnes :p

Nummer 2 ble ei jente og mannen ville kalle opp etter farmoren sin. Jeg ga etter siden jeg ikke hadde noe alternativ.

Med minsten valgte vi hver sitt navn og satt de sammen

Fordi det var de navnene vi ble enige om :-P med nr 1 hadde jeg vel et par navn som jeg har likt i mange år, og bf var enig :-) med nr 2 hadde jeg et navn som jeg hadde tenkt på i 5år, men her var ikke sambo enig dessverre :-P

Fordi det var et navn som jeg syntes passet på han, og som jeg synes var helt nydelig :)
Jeg ville ha et unikt navn som var pent og som skulle kle han :)

Fordi det er det fineste navnet vi vet om :)

Back
Topp