Hvorfor fikk du keisersnitt?

Hastekeisersnitt pga. sakte fremgang, etter 32 timer stoppet det opp på 7-8 cm, stresset baby, jeg var utslitt og fikk feber.. en kombinasjon av mange ting egentlig.
 
Ingen framgang etter 34 timer med rier, dem satte opp drypp og ned på epidural , prøvde sugekopp som glapp 3 ganger, så etter 3. Gang den glapp bestemte legen å få baby ut med keisersnitt, det viste seg at han var 1kg større en antatt (nær 5kg)
 
Haste ks pga lav hjerterytme hos babyen. Hun lå også i sete og det ble store komplikasjoner under fødsel med storebror som også lå i sete (fødte han vaginalt) så legene turte ikke gjennomføre en ny setefødsel når lillesøster ikke var i topp form.
 
Fødselsangst. Dvs jeg var ikke så redd, men fikk råd av privat gynekolog å be om keisersnitt, så gjorde det.
 
Har fått muligheten til planlagt KS pga 3c-rift forrige fødsel
 
Første pga seteleie så det var planlagt. Nr 2 ble hastesnitt etter 23 timer med rier og vannavgang hvor ingenting skjedde. Jeg fikk en infeksjon og baby hadde høy puls så da ble det sånn.
 
Pga. seteleie og eg hadde for lite bekken. Dei ville helst at det var over 11cm. Det MÅ vere 10cm. Mitt var 10,1cm. Eg var innstilt på vanleg fødsel, men når legane ikkje anbefaler det, så blir det som dei vil. Eg set ikkje mitt og ungens liv i fare.
 
Akuttsnitt pga alvorlig svangerskapsforgiftning.
 
Prematurt barn i tverrleie
 
Pga alvorlig svangerskapsforgiftning med truende hellp. Prematur baby i seteleie hjalp heller ikke..
 
Jeg bare spø . Jeg fikk rift grad 4,og skal til Embla samtale i juni. Har du vært på det? Isåfall var det problematisk å få planlagt keisersnitt??

Jeg vil helst føde igjen hvis alt fortsatt ligger an til å være bra i magen, så utgangspunktet er litt annet, men de var helt sånn at det er fritt valg for meg. Har vært på en samtale, og siden jeg vil føde vaginalt har jeg en til planlagt om noen uker for en siste sjekk på vekst etc. Hadde jeg valgt PKS hadde det sikkert bare blitt satt en dato på første samtale :)

Jordmor sa at veldig enkelt så blir de fleste med grad 4 eller de med plager blir rådet til PKS mens grad 3 uten senplager får velge, så vil ikke tro det er vanskelig å få PKS :)
 
Fikk velge pga rift grad 3A og ettersom jeg fortsatt har plager fra den + hadde en veldig traumatisk fødsel så valgte jeg planlagt ks.
 
Back
Topp