HVORFOR får jeg ikke lagt inn bilder?

Morellskatten

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Septemberhjertene 2018
Altså. Nå er det faktisk TO bildetråder som jeg kunne tenkt meg å legge ut bilde i. Men enten er det meg det er noe med, eller så er alle andre tekniske vidundermennesker. For jeg får det søren ikke til!

Hvordan gjør du det da?
Jeg kan gi en oppskrift på hvordan du legger t fra PC-en hvis du vil?

Å kopiere fra fb og slikt er jo enkelt, der høyreklikker du på bildet og velger kopier bilde.

hmmmm... Muligens prøve å legge inn fra facebook du... Det hadde jeg ikke tenkt på...!
Ellers tar jeg gjerne imot en oppskrift på å legge inn fra pc også!

Nei, får ikke kopiert fra facebook heller jeg. Trykker kopier bilde, men når jeg skal lime det inn så kan jeg ikke trykke på lim inn... Grrrr!

Nå fikk jeg det til. Men jeg måtte lagre bildet fra facebook på pc'en først.

Ok, her er oppskrift:
1. Åpne "svar" (her jeg skriver nå)

2. Klikk på Image Manager oppe på verktøylinja i boksen (den knappen med to "fjell" m en rød/oransje sol)

3. Tykk på Upload (der hvor det er et grønt plusstegn foran upload)

4. Trykk på Selectknappen i øverste linja i boksen som kommer opp.
 Da får du opp bilder (evt nedlastninger )som du har på din egen pc.

5. Velg bildet du vil legge ut, klikk på "åpne". Da kommer du tilbake til image manager og bildefilen ligger i linja.

6. Scroll nedover til bunnen, trykk på upload-knappen i bunnen. (Jeg tror det er her mange sitter fast, fordi man ikke tenker på å scrolle nedover!)

7. Da kommer bildet opp på høyre side av boksen, trykk på "Insert"-knappen under bildet.

Morellskatten skrev:
Nei, får ikke kopiert fra facebook heller jeg. Trykker kopier bilde, men når jeg skal lime det inn så kan jeg ikke trykke på lim inn... Grrrr!

Da fikk du det iallefall til! :) Jeg la ut oppskrift uansett, kanskje noen andre får bruk for den..

Takk - det var det jeg klarte nettopp i "bilde av deg"-tråden Har du en lignende "legge inn bilde for dummies"-oppskrift på å legge inn bilder direkte fra nett? Når det ikke funker å kopiere og lime inn? Hvorfor funker det ikke for meg når det funker for alle andre?

Jeg har ikke det altså, siden det funker for meg.. Det er mulig det har med hvilken nettleser du bruker å gjøre?

Det kan hende at det går an å bruke http://www.photobucket.com, det gjør at du slipper å lagre bildene på pc-en, du lagrer dem på din egen konto på den nettsiden.

Jeg prøver - takk

Jeg har Opera og får det ikke til. Får ikke til linking fra Photobucket heller forsåvidt, siden img-taggene er vekke. 

Hei

Bilder må lastes opp ved hjelp av Eett inn bilde verktøyet ved siden av Smiley´en i menyen.

IT-Sandviks skrev:
Hei

Bilder må lastes opp ved hjelp av Eett inn bilde verktøyet ved siden av Smiley´en i menyen.

Ja, det har jeg fått forklart over her. Men jeg får ikke kopiert bilder fra internett sånn som "alle" andre... Finnes det noen løsning på sånt?

Back
Topp