Hvorfor er rus et tema?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Kom over en annonse på finn der to tidligere rusmisbrukere søker leilighet, der de skriver at de har valgt å være ærlige og har blitt avvist pga bakgrunnen.

Jeg tenker at dette ikke nødvendigvis handler om det. Før det første...hvorfor fortelle at du TIDLIGERE har ruset deg? Så lenge man ikke gjør det lenger så stiller man jo likt med alle andre som ikke ruser seg. For det andre så er det jo ikke nødvendigvis derfor de ikke har fått leie leilighet. NAV-garanti er forståelig nok mindre ønsket enn de som har fast jobb å vise til. Og det virker ikke som de har tenkt til å skaffe seg det med det første heller. I tillegg ønsker de korttidsleie fordi de skal ut å seile i august, noe som er lite attraktivt for en utleier.

Er det bare meg som tenker at tidligere rus er irrelevant her?

http://m.finn.no/realestate/wanted/ad.html?finnkode=71301636&fks=71301636

Tenker de forteller det for det kan bli spørsmålet hvorfor de ikke jobber /hat jobbet

Kan bare snakke for meg selv (leier selv ut), men hos oss var det automatisk nei ved NAV garanti :) Det var et valg vi tok før vi la den ut :) Jeg ser ikke at det står noe om korttidsleie, men enig at dette også gjør det lite attraktivt :) Men klart.. Mange som også har fordommer mot tidligere rusavhengige, så kan jo også være litt derfor :)

Vil tro de er såpass ærlige fordi de tross alt er med i et prosjekt med tv-team. Jeg visste om disse fra før av, kun pga prosjektet.
Alle fortjener et sted å bo, nav-garanti/rusproblemer eller ei. Synes det er alt for vanskelig leiemarked der ute..

Leiemarkedet er i endring, her på Vestlandet er det mange som må sette ned leiepriser, og det er ikke like mange som er interessert i å leie lenger.
Jeg forstår skepsis mot tidligere rusmisbrukere, har selv opplevd en leietaker som fikk tilbakefall.

Kan være de nevner det pga at det kan bli rykter og prat, og derfor like greit å være ærlige. Er alltids noen som vet hvem man er og om fortiden

Vi kommer ikke til å leie ut til tidligere rusmisbrukere. Man vet aldri om de likevel har noe uoppgjort med rusmisbrukere, og det er helt uaktuelt å "invitere" sluke mennesker til mitt hus der jeg IG mine barn bor.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp