Hvorfor er magen så stor?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Jeg er 12 + 5, den lille er jo fortsatt liten der inne. ( vet noen hvor store de er nå)
Hvordan kan det ha seg at magen er så stor?
Jeg har jo tydelig gravid mage, den begynner å bule ut under puppene. Jeg kan sette kaffekoppen på den.

Livmora er jo mye større enn babyn, så det er vel mye den som tar plass tror jeg. Er MANGE uker siden jeg leste på appen at den var som en appelsin eller hva det var.

Hm føler ille det vises enda, snart 12 uker dersom jeg ikke blir flyttet tilbake på ultralydd...

Sent from my iPhone using BV Forum

Var på ul 11+1 da var den lille ca 8,5cm
Men det er masse anna der inne en selve babyen da som tar plass. . Er som Piksi sier at livmoren er mye større og så er det vann o.l ;-) pluss kanskje litt luft i magen som e helt normalt :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Var på ul 11+1 da var den lille ca 8,5cm
Men det er masse anna der inne en selve babyen da som tar plass. . Er som Piksi sier at livmoren er mye større og så er det vann o.l ;-) pluss kanskje litt luft i magen som e helt normalt :-)

Var den så stor da? Fra hode til rumpe? Min var 6.1 cm når jeg var 12+1 og da satte de meg til 12+3. Men holder meg til min termin da :P

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Jeg ser jo ut som jeg er 6mnder på vei, og grunnen til det er at jeg har en veldig kort overkropp, slapp bukmusklatur og selvfølgelig, en livmor som har vokst litt mer enn nødvendig. Jeg pratet med både lege og jordmor forrige sv,skap da jeg fikk mye kommentarer og det gjorde meg litt trist, følte meg unormal. Fikk da beskjed om at min korte overkropp ikke hadde så mye rom, og når livmoren kommer oppover presses alt det andre utover. Har man sterk magemusklatur holdes det gjerne på plass en god stund, men hos meg er jeg veldig svak i hele core-muskulaturen, så ja.. Folk er forskjellige og akkurat nå er jeg bare glad til at jeg har gravidmage :) med første vokste ting litt seinere og jeg hang lenge i stadiet "blautfeit", så bare ut som jeg hadde lagt på meg på magen, var ikke før rundt uke 22 magen fikk gravid-formen :p så føler meg mer vel nå en jeg gjorde da..

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Var den så stor da? Fra hode til rumpe? Min var 6.1 cm når jeg var 12+1 og da satte de meg til 12+3. Men holder meg til min termin da :P

Hmm er iallfall det som står på ulbildet :-P ho sa ikke hvor lang han var men tenker at det som stor der er måla? Eller tar eg feil?

Last edited:

Såg igjen nå. Står 6,5 cm på det ene bildet og 8,5cm på det andre.
Eg ble satt tilbake fra 11+5 til 11+1 pga lengden.. hmm

Såg igjen nå. Står 6,5 cm på det ene bildet og 8,5cm på det andre.
Eg ble satt tilbake fra 11+5 til 11+1 pga lengden.. hmm

det som står oppe på bildet er ikke lengden på fosteret . På min står det 8,5 cm på ett og 10. 1 cm på noen andre . Det er noe annet. :)

det som står oppe på bildet er ikke lengden på fosteret . På min står det 8,5 cm på ett og 10. 1 cm på noen andre . Det er noe annet. :)

Åh Ja der ser du :-P hehe trodde det var det eg da :-P takk :-)
Men ser på bv nå og da er den ca 8,5cm i dag og er 13+0 ;-)

Back
Topp