Hvorfor er februar beste mnd å få baby i ?

Lovlybaby

Forelsket i forumet
Syns det er litt gøy å tenke på :)
Forresten, var barnet planlagt til denne tiden på året?

Jeg ser for meg det kan bli endel trilling ute me vognen når lille gullklomp vil sove. Det er herlig at det går mot vår når den tiden starter :) Kjekkere å gå tur på våren!
Barnet er jo noen mnd på sommers tid når det forhåpenlighvis blir noen varme dager.( Ikke så gøy med nyfødt og steikende sol og varme..)
Ellers syns jeg det er godt å glede seg til noe stort når vinteren står på.
Jeg liker også at jeg "må" ha barnet hjemme mer enn 1 år :) Men det er jo ikke positivt for alle. Vet ikke om jeg vil ha dagmamma eller bare være hjemme. Har ikke noe serlig jobb etter permisjonen så ser for meg at jeg blir hjemme en stund.
Det jeg ikke syns er fullt så gøy er å være spreng gravid i juleshopping og julefeiring.
Ikke minst å være redd for å tryne rett på magen eller rompa på isen..

Vi ble ikke gravide med en gang, så derfor ble det februar.

Vi planla ikke februar barn, det var bare noe som skjedde.
Tror februar er en super mnd å få barn på med tanke på at vi går mot vår og sommer. Du har et poeng i at barnet ikke er nyfødt på sommeren, så man kan være mer ute.
Uansett hvilken tid på året man får barn, så finner man positive ting ved den årstiden.

Ja, det er sant! Det er positive og negative ting me alle mnd/årstider :) Godt det er slik!

Vi ville ha baby som er født tidlig på året (jeg er selv februarbarn). Sist fikk vi janaurbaby, og det ble litt vel nervepirrende mtp om å bli født i desember, så vi ville ha litt mer margin denne gangen ;) Nøye planlagt på mnd. Vi er heldige som har fått velge mnd babyen skulle bli født begge gangene (Sannsynligvis, hvis alt går bra denne gangen også).

Februar blir kjempeflott. Da venter lysere tider, og mindre og mindre klær å kle på :) Det blir sååå fint å trille turer, mindre snø, og så kommer sommeren, og babyen kan ligge å rulle på pleddet under epletreet ;)

Gleder meg!!! :)

Vi planlagte ikke februar, men syns februar er en fin mnd=) Går mot vår og jeg er veldig glad i mørke tiden og vinteren. Jeg har alltid hatt lyst på vinterbarn=) Vet ikke hvorfor men...

Synes februar er en fin måned å få baby på. Vi har planlagt å få baby veldig lenge, men at den skal komme i februar var ikke planlagt.
Men det er en veldig fin tid, det blir lysere å vår :):)

Jeg har i grunn ikke tenkt så mye på det :) Våre var ikke planlagte, så de valgte vel måned selv:) Siden jeg har termin tidlig februar regner jeg egentlig med at det blir januarbarn for oss, men de får se å holde seg inne til desember er over! 

Vi ville ha på "riktig" side av året med tanke på å ikke være minst i klassen og blant vennene f.eks. Vi startet prøvingen og ble gravid med engang med termin desember 2011, men mistet. Det går egentlig veldig fint og er faktisk glad vi har termin på nyåret istedet, får vi tilbringe jula sammen med Oliver før det braker løs med nestemann :)

Også er det veldig fint at det går mot vår og sommeren med baby på noen mnd kommer til å bli fantastisk :D

Enig med mye av det som er sagt! Gleder meg til permisjon heeele våren, sommeren og høsten! deilig! Det som er litt dumt er om vi ikke får barnehageplass før til sommeren...det blir vanskelig økonomisk sett ja!! 

Spiren var planlagt og kom på første forsøk, så vi satsa på februar vi da! Ville ha minimum 2,5 år mellom kidsa :) 

1. Man er garantert barnehageplass
2. Det nærmer seg snøfrie veier og lysere kvelder... :)

Knerten i magen var ikke planlagt, men helt ok at det er februar som ble måneden! Forrige fikk vi i oktober og vi hadde hele vinteren foran oss; dvs babyen så ut som en eskimo mtp påkledning omtrent fra vi dro fra føden!

Man er ikke garantert barnehageplass før ungen er et år :)
Etter det jeg har lest i hvertfall. Så ungen er jo for liten til å begynne i barnehagen til august igjen neste år? Eller for meg i hvertfall. og da er det ikke opptak igjen før til neste år igjen. :) Så det blir jo lengre tid å vente for oss med februar barn sånn sett, så da blir det dagmamma om mulig i mellom tiden. Eller hjelle tid med litt dårlig råd.
Jeg har april barn fra før og det er en herlig tid å ha vår barn :) Det er nydelig og vi blir yre igjen hehe :) Det er bare positivt og få februar barn :)
Jeg er selv norvember barnog kan ikke akkurat si jeg har lidd for det, alt har sin sjarm er det noe som heter. Men så klart litt kjedelig på sånn feiringer som 18 år og slik, da alle kunne dra på byen, men ikke jeg :p Men jeg overlevde de mns og jeg , er jo som regel ikke helt alene med å være født litt sent på året ;)
Supert å være født mot våren til vår foreldres fordel i hvertfall, da får vi en deilig vår i møte med fri og kos med den nye i familien :) Gleder meg :) :)

Hadde termin i februar sist også, men fikk i januar. Februar er perfekt da kan man ha barnet hjemme til det er 1,5år og det syns jeg er helt perfekt. Det er egentig hovedgrunnen til at vi sikta oss inn på februar:) mye annet fint også da..

LilleBlinky skrev:
Man er ikke garantert barnehageplass før ungen er et år :)
Etter det jeg har lest i hvertfall. Så ungen er jo for liten til å begynne i barnehagen til august igjen neste år? Eller for meg i hvertfall. og da er det ikke opptak igjen før til neste år igjen. :) Så det blir jo lengre tid å vente for oss med februar barn sånn sett, så da blir det dagmamma om mulig i mellom tiden. Eller hjelle tid med litt dårlig råd.
Jeg har april barn fra før og det er en herlig tid å ha vår barn :) Det er nydelig og vi blir yre igjen hehe :) Det er bare positivt og få februar barn :)
Jeg er selv norvember barnog kan ikke akkurat si jeg har lidd for det, alt har sin sjarm er det noe som heter. Men så klart litt kjedelig på sånn feiringer som 18 år og slik, da alle kunne dra på byen, men ikke jeg :p Men jeg overlevde de mns og jeg , er jo som regel ikke helt alene med å være født litt sent på året ;)
Supert å være født mot våren til vår foreldres fordel i hvertfall, da får vi en deilig vår i møte med fri og kos med den nye i familien :) Gleder meg :) :)

Tror de fleste tenker fra august når ungen er halvannet år ;-)

Vi håper på, og regner med å få plass allerede fra januar/februar 2013, her på øya er det faktisk flere plasser enn barn for øyeblikket....

Vi øvde og øvde på å få oss en ny baby, så det kunne likegodt blitt en desember baby kan man si.. Men februar er helt optimalt.. Man trenger ikke å være redd for at den skal komme på "feil" side av nyttår, og det er snart vår.. Eneste ulempen er at det fortsatt er vinter, og faktisk kan være temmelig kaldt. Men det går raskt mot vår og lysere, varmere tider! Gleder meg til å gå ut på trilletur med den lille.. Ta med gutta på bytur når det blir vår:-) Det blir om ikke annet et liten prøvelse;-) Weee, jeg gleder meg til å få den nye babyen i armene! Snuse inn babylukten, og bare være mamma igjen en periode.. Fantastisk! Vi skal fyre i peisen og kose oss inne til våren kommer:-)

Back
Topp