HVorfor er det sure penger? *lisens*

Pijah

Forumet er livet
Hvorfor er det surere penger å betale for NRK enn å betale for kanalpakker hos diverse leverandører? Det skjønner ikke jeg.... Ungene ser jo på kanalene, selv om jeg ikke gjør.

Jeg ser sjelden på NRK, men jeg ser verdien av å ha en statskanal som har vanvittig gode produksjoner på det aller meste av store arrangementer bl.a..

Jeg personlig mener det er sure penger fordi jeg gladelig hadde valgt vekk NRK om jeg kunne.

De viser veldig lite som er av interesse for meg, og lisensen blir påtvugnet oss. Kanalpakkene velger man jo utfra egen interesse, og de er valgfrie. Da betaler man fordi man selv har valgt å betale.

Enig med deg!

Jeg er vel ikke den som ser mest på nrk, men jeg er så fornøyd med sport på nrk hele helgen, og så elsker jeg å se serier og filmer uten å bli avbrutt av reklame! Jeg betaler lett den lisensen! [:)]

ORIGINAL: LillianneLie

Jeg personlig mener det er sure penger fordi jeg gladelig hadde valgt vekk NRK om jeg kunne.

De viser veldig lite som er av interesse for meg, og lisensen blir påtvugnet oss. Kanalpakkene velger man jo utfra egen interesse, og de er valgfrie. Da betaler man fordi man selv har valgt å betale.

enig..

Fordi nrk er like dyr som pakker som inneholder 20 kanaler (om ikke mer). Derfor er det sure penger. En annen grunn er at nrk står på maks 20. min. om dagen, så vi kunne fint klart oss uten om vi hadde valget.

Enig.

sign!! pluss at de tar waaaay to much!!!

ORIGINAL: Nirmik

Det er ikke NRK man betaler for selv om lisensen tilfaller NRK... Er det å ha antenne/kabelmottaker i det hele og det store man betaler for, er bare staten som har bestemt at det skal tilfalle NRK. Når det er sagt, så kommer jeg neppe frivillig til å si at jeg har tv og vil betale, her skal de få leite frem huset mitt selv og kreve den inn[8D]

Like tååelig er det i allefall! En antenne/kabelmottaker forurenser vel ikke stort. Så HVA vi egentlig betaler for skjønner jeg ikke. [:-]

ORIGINAL: AB

enig..

Enig i det jeg å !

Jeg mener det er helt feil at pengene tilfaller ene og alene NRK.
Det er greit at man skal betale avgiften for at man har en tv, men hadde de
delt det paa kanalene, hadde det v'rt en helt annen sak. Da hadde det v'rt rettferdig mener jeg.
Vi ser dessuten fint lite p[ NRK..

Det er rett og slett en dritt kanal, som tvinger oss å betale! [:@][:@][:@]

Jeg ser aldri på nrk og det gjør heler ikke mine foreldrer.. alikevel så må vi betale for et kanal som vi ikke ser på... teit greier..

Jeg kunne ha brukt de penge til så mye annet... [:)][:)]

de som ønsker kanal, kan jo beholde å betale for det

men vi andre skal ikke trenge det.. er det ikke frittland?:P hihi vi må jo kunne velge sjøl..

Sign.

Jeg har ingen problemer med å betale lisens, ungene ser mye på nrk super. Nyheter og fredags programmene er best på nrk. Det er masse sport i helgene, med gode komentatorer. Så slipper vi å bli konstant avbrutt av reklame!!

Får bare krysse fingrene for at vi aldri vinner melodi grand prix igjen, for det var litt surt!

Sure penger......kunne godt tenke meg la være betale skatt jeg .....som går til å dekke alle de som urettmessig går på uføretrygd......Les urettmessig, for det er faktisk endel av de

Tenk om alle skulle gått rundt nektet betale for de forskjellige tingene som er avgifter vi alle betaler ......tror dere virkelig vi hadde hatt ett velferdssamfunn da.

Skjerp dere og betal....om ikke det gjør dere kjempeglade å betale den regningen så bidrar den kanalen til at alle har muligheten til å se endel store produksjoner av arrangementer og ikke minst barnetv og julekalender for barna. For de som ikke har råd til å velge annet en nrk kanalene så er det jo viktig at de har litt kvalitet over de programmene som blir sendt.

ORIGINAL: Pijah

Hvorfor er det surere penger å betale for NRK enn å betale for kanalpakker hos diverse leverandører? Det skjønner ikke jeg.... Ungene ser jo på kanalene, selv om jeg ikke gjør.

Jeg ser sjelden på NRK, men jeg ser verdien av å ha en statskanal som har vanvittig gode produksjoner på det aller meste av store arrangementer bl.a..

Kunne heller tatt de pengene å kjøpt dvd til datteren min ihvertfall... [;)][:D]

Vi ser ikke på noen NRK-kanaler (i den grad at vi ikke har søkt dem inn igjen engang etter at de falt ut), da IRRITERER det meg at hele lisensavgiften tilfaller nettopp disse! [:@]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Fordi nrk er like dyr som pakker som inneholder 20 kanaler (om ikke mer). Derfor er det sure penger. En annen grunn er at nrk står på maks 20. min. om dagen, så vi kunne fint klart oss uten om vi hadde valget.
Sign!

Ikke en av utgiftene jeg ser frem til (ser man noen sinne frem til de?), men jeg ser endel på nrk. De har endel anstendige programmer som jeg liker å få med meg. I tillegg kan man gå inn på nettet og se flere av programmene uten å betale ekstra, i motsetning til alle de andre kanalene.

ORIGINAL: Tanrette

sign!! pluss at de tar waaaay to much!!!

Back
Topp