Hvorfor er det sånn?

BølleBella

Elsker forumet
Jeg får nesten alltid følelsen av blærekatarr dagen etter at vi har hatt sex. Det har alltid vært sånn. Både med og uten kondom.
Men hvorfor?! [:@]
 
jeg får det selv, og har konkludert med at det er fordi jeg har urinrørsåpningen ganske langt bak mot skjedeåpningen. Egentlig så ligger det omtrent I skjedeåpningen. Friksjonen urinrørsåpningen utsettes for ved samleie, gjør at det blir litt sårt, derfor vil du få en følelse av UVI.
Men det er viktig å gå på toalettet etter du har hatt sex, samme om du har brukt kondom eller ikke, for å få "skylt" igjennom. Det er nemlig endetarmsbakterier som stort sett er kilden til UVI, og det er fort gjort at det kommer noen i kontakt med urinrørsåpningen din ved samleie, da avstanden mellom anus og skjedeåpningen er relativt kort på oss jenter.
Så gå på toalettet og tiss, og gjerne vaske deg litt nedentil etter sex. Det har hvertfall hjulpet meg! [:)]
 
Usj... Det er jo så kaldt å tusle ned i førsteetasjen sent på kvelden [8D]
Men ja, får kanskje prøve på det. Har tatt "overdose" tranebærpiller i dag. Og sitti med varmeflaska. Varmeflaske er sikkert ikke lurt, men er jo så godt [:D][:D]
 
Back
Topp