at når du er grei og lar ungen få være med å lage kaffe, du setter han på kjøkkenbenken mens du står rundt, og dere lager alt sammen, - så MÅ han helle ut all den tørre kaffen utover benken og gulvet, og fylle en tom melkekartong med kaffe, samtidig som han velter kaffekanna som kosta flesk så den knuses i gulvet, samtidig som han finner en åpnet barneleverpostei-pakke som han pirker i og gnir utover benken OG stikker en finger full i leverpostei inn i øyet mitt, mens han ler høyt? Hvorfor er det sånn at når du tar han ned fra benken for å rydde, så begynner han å tegne på skaper og vegger med en blyant han finner, samtidig som han river ned alt fra kjøkkenbordet, OG blir rasende over at selen på kjøkkenstolen hans blir låst og han ikke får den opp igjen når han selv låser den, OG finner vannkoppen som han drikker fra bare for å spytte ut alt vannet på gulvet med et flir? Hvorfor er det sånn at han akkurat da også MÅ bæsje? OG kaste alt han finner i do, pluss stikke armene nedi do for å plukke det opp, så han blir våt og ekkel og vi må vaske han under springen og han da brenner seg fordi han tukler med springen så den vris mot venstre så vannet blir kokvarmt? Hvorfor er det sånn at innimellom disse slagene, så skriker han etter druer og legger seg på gulvet i dramatisk protest når han ikke får det, og blir rasende når vi ikke skal støvsuge akkurat da og han ikke får opp skyvedøren inne på soverommet og det spennende toget som suste forbi faktisk forsvant etter få sekunder, og han klarte åpne ytterdøra selv og er så heldig at han ser en katt rett utafor men jeg må lukke igjen for det blir for kaldt. Hvorfor er det sånn at han da også må plukke opp bæsjebleia og dra den rundt i leiligheten mens han begeistret sier "dæh" (der) til mamman sin, hvorpå jeg ser en bæsjeklump dekorere hjørnet av stua mi? Hvorfor er det sånn at akkurat da så må han også løpe maraton i stua så han sklir og slår hodet sitt og jeg må trøste ham, mens bæsjen pent må vente? Og hvorfor er det sånn at når jeg endelig skal ta ut resten av klesvasken som jeg begynte å ta ut for tre timer siden, så finner han en jif-flaske, stikker hodet og armer inn i maskinen og spyler ned de rene klærne med jif?
Jeg skulle jo bare være grei
Denne ble skrevet for lenge siden, men henter den frem igjen - Er så driiiiiiiiiiiiitlei av å være mamma i dag
Møkkadag[:'(]. Pes, pes, pes! Hva er vitsen med at det skal være så slitsomt? Hva er poenget med det?
Flere som er drittlei noen ganger?
Ååååååååh blæddi blæddi etter denne dagen ER jeg en bæsjebleie
Jeg skulle jo bare være grei
Denne ble skrevet for lenge siden, men henter den frem igjen - Er så driiiiiiiiiiiiitlei av å være mamma i dag
Møkkadag[:'(]. Pes, pes, pes! Hva er vitsen med at det skal være så slitsomt? Hva er poenget med det? Flere som er drittlei noen ganger?
Ååååååååh blæddi blæddi etter denne dagen ER jeg en bæsjebleie