Hvorfor er det så mange som har TUL her?

Mitt svangerskap er i teorien et høyrisiko, men får ikke ekstra oppfølging før etter oul.. Så jeg vil bare betrygge før oul! Pluss dersom det skulle vise seg at det er noe med barnet så er det greit å vite

Jeg gjør det litt pga alder og fordi jeg har hatt to Sa i uke 6.
Men tar det privat og betaler selv☺️

Jeg skal ta TUL flere ganger...først for å se om det er liv, så senere ved uke 12 for å se om barnet er friskt, måle nakkefold osv.

Betaler selv hos privat gyn

For 13 år siden hadde jeg tidlig ultralyd pga jeg begynte å blø, da dro jeg på Volvat.

For 4 år siden dro jeg ikke fordi jeg ikke følte behovet.

Denne gangen skal jeg dra fordi jeg føler behov for å se at alt er i orden

Var første gang for å se liv da vi måtte fortelle det tidlig pga hyperemesis dom var umulig å skjule. Var vell i uke 8 tror jeg. Usikker på om jeg skal denne gangen. Er veldig usikker på om vi skal denne gangen. Blir kanskje evt i uke 12 siden de da kan se mer (avvik og kjønn). Hjertelyden håper jeg å høre hos legen 21. Nov og er det hjertelyd er det vell ikke så mye annet de finner ut før uke 12?

Jeg får pga ivf, og får også flere ul fremover pga risikosvangerskap(premature rier og livmortappen som åpnet seg alt for tidlig).

Vi har tvillinger i familien, så kjekt å vite om det er flere. Større sannsynlighet for at det bare er 1. Pluss at jeg føler meg bedre med å se ett hjerte som slår etc og alt er som det skal ellers

Hadde sa, så legen sa eg neste gang kunne få tul. Så da velger jeg å ta den muligheten

Hadde 2 TUL i første svangerskap fordi jeg var så usikker rundt alt, og bare ville se at det var noe der. Denne gangen har jeg bestilt i uke 13, rett og slett for å se at alt er bra :happy:

Får TUL pga tidligere MA. Var på første TUL i uke 7+0 skal igjen 10+0.er 8+0 i dag.

Hvis det skulle gå galt igjen og kroppen ikke henger med og støter, det ut så vil jeg ikke gå rundt med et dødt foster inni meg. Blir helt uvel.

Tar TUL hos privat for å sjekke at alt er bra, slik at jeg får senket skundrene litt :happy:

Jeg skal til samtale med jordmor i morgen, og vil be om TUL for å få vite hvor langt jeg er på vei. Noen dager føler jeg at det sparker, men i teorien kan jeg ikke være mer enn 3 uker mtp siste mens. Men siden det var en veldig merkelig mens så kan det være at jeg var gravid da og at det var en blødning.

Back
Topp