Hvorfor er det så mange som har TUL her?

EmVee

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
13 år siden jeg gikk gravid sist så jeg henger ikke helt med. Er det en vanlig greie nå? :rolleyes:

Jeg skal på tul når jeg er 7+5. Grunnen til at jeg skal det er fordi jeg har mista 6 ganger og hatt 2 exu, så mest for betryggelsen og håpet om å se et bankende hjerte for aller første gang og også for nervene selvfølgelig.

13 år siden jeg gikk gravid sist så jeg henger ikke helt med. Er det en vanlig greie nå? :rolleyes:

Snikee
Jeg er ikke gravid nå, men markedet for privat ultralyd har jo eksplodert de siste årene. Og sammen med en stigende personlig økonomi, er det mange som er villige /har råd til å betale for det :)
At man blir henvist fra lege skjer oftest bare hvis det er en årsak til det, altså noe annet enn et helt normalt ukomplisert svngerskap uten noen spesiell forhistorie.

Fordi vi kan :) Vi tar det privat, belaster ikke helsevesenet på noe vis, og betaler for oss selv. Det er en trygghet rett og slett, særlig ift innskrenkingene i abortloven.

Er vell "vanligere" fordi det er mer tilgjengelig enn tidligere :happy: dersom de som ikke har medisinsk grunn til tidlig ultralyd på sykehuset er nysgjerrig - og villig til å betale, så er det bare til å finne nærmeste privatklinik. Jeg er en av de i hvertfall :happy:

For min del er det betryggende å vite før oul at det er liv. Vet jo at det likevel kan gå galt, men sjansen er mindre når de har sett hjerteslag og liv

Har hatt TUL med alle barna. De to første var risikosvangerskap, og dette svangerskapet hadde jeg bare et veldig behov for å vite om det var liv.

Får TUL pga dødfødsel. Men hadde nok bestilt meg privat hvis ikke. Beroliget meg selv litt, for er lenge til den ordinære ultralyden.

Jeg får TUL for å finne svangerskapskengden. Da jeg tok ut spiralen 30.07 og ikke hatt mensen siden før den ble satt inn. Har jo en sånn ca tid, men med positive El tester i 12 dager så er det også litt diffust :hilarious:

Sniker.

Bestiller tul privat, rett og slett for å senke skuldrene litt. Syns det er veldig lenge å gå halve svangerskapet uten å vite hvordan det går inne i magen. Om det er noe galt vil jeg heller vite det i uke 12 enn uke 19-20 liksom :shy:

Får oppfølging pga habituell abort.

Jeg har fått TUL pga habituell abort. Skal på min tredje ul om en uke! Hadde jeg ikke fått det, hadde jeg betalt selv pga 2 av 3 aborter er blitt tilfeldig oppdaget på TUL :)

Får TUL pga MA i september. Fått time når jeg er 8+5. Har vist tatt d med mine tidligere to også i 2008 og 2011 også. Vi bestiller en privat v uke 12 også, for å se om alt ser normalt ut, for lenge å vente om d skulle være noe..

Opplevd 2 ganger i uke 7 at fosteret ikke hadde hjertebank men kroppen reagerte ikke på det. Gikk til uke 13 før jeg mistet, andre gang oppdaget vi det via tul i uke 7 og avbrøt.
Ønsker derfor og vite om det er liv så tidlig som mulig = tar ikke inn før uke 8 her.

Back
Topp