Hvorfor er alle til UL så tidlig?

LYKKE oktober 2012

Blir kjent med forumet
Såvidt jeg har skjønt det så er ikke normal UL vanlig før rundt 17-18 uker?

Stemmer det at det ikke er før da:)

Men noen har en forhistorie om at de kanskje har mista eller opplevd andre ting som gir grunn til å sjekkes med ul for å slippe den påkjenningen om hva som skjer med lille i magen dersom en er urolig eller det er grunn for å følge med:)

Noen bestiller privat ul tidlig bare for å se at graviditeten går som den skal og at alt er fint.

Jeg måtte først ta ul for det ble mistenkt svangerskap utenfor livmoren. Det var det heldigvis ikke, mn de fanr en cyste som hadde sprukket. Etter har jeg igjen vært inne på kontroll pga smerter. Skal på kontroll om 2uker igjenn, for de ka ikke operere ut cysten fordi jeg er gravid. MEn fokuset har jo vært på cysten, så har ikke fått sett spira så godt. Tror nok kanskje jeg hadde bestilt privat ul rundt uke 12 ellers. For å sjekke antall barn;) nå vet jeg det er et barn der inne.

jeg har tett oppfølging fordi jeg hadde en spontanabort i januar, og ble gravid med en gang igjen med denne spiren. Det har også vært en del kluss med at de ikke visste om dette var HCG som hang igjen fra da, eller evt om dette var svangerskap utenfor livmoren, men HCG test og ul har vist en sterk økning og et bittelite hjerte har slått :)

Pga januar og alt kaoset etter klarer jeg ikke å slappe helt av og glede meg, så skal på sjekk med gjevne mellomrom ;) 
Ny ultralyd på fredag, håper det lille hjerte fortsatt slår, om det gjør det skal jeg nok klare å senke skuldrene

jeg bestilte privat ultralyd for å få sjekket at det var forsterutvikling og et hjerte som slo. Hovedgrunnen var for å klare å slappe av, jeg ble gravid i en periode med rehabilitering etter operasjon og tok endel medisiner.

Jeg har en forhistorie som er helt forferdelig, jeg holdt på å miste livet ved sist fødsel og derfor får jeg ekstra oppfølging denne gangen. 

Pga blødninger og to saer, hvor den ene endte i utskrapning...

Fordi jeg har mistet 2 og har født extremt prematurt, og må inn og måle cervix ofte... så jeg må vel igjennom en DEL ul om jeg er heldig og får ha babyen inni meg leeenge... målet mitt er uke 30 så får alt over være bonus... 

Mulig jeg ble gravid med spiralen og vet ikke hvor langt jeg er på vei. Derfor fikk jeg henvisning til UL.

Vi hadde forsåvidt ikke store sjansene for å få barn naturlig, men det skjedde likevel, har brukt medisiner jeg ikke skal bruke under graviditet og usikker på hvor langt på vei pga lange sykluser. Blir også nøye oppfulgt pga mange komplikasjoner sist svangerskap.

pga smerter, som viste seg å ha noe med livmora. og da ble jeg fulgt opp men en ul til (i uke 8)

Okey. Skjønner det bedre nå. :) Ønsker alle Lykke til.
Og krysser fingre og tær for at alt går bra for alle dere. :) Jeg har troen.
2012 er året! :)

legen min har UL på kontoret sitt. Så jeg ser knerten hver legetime :-)

Åhh det må jo være fantastisk. :)

Min mor fortalte meg i går at det hadde legen hennes også under graviditetene med både meg og min søster. Men tror ikke han var flink til å bruke den... Han spådde at begge skulle bli gutter.. hehe

Back
Topp