Hvorfor er alle så alvorlige

kate

Gift med forumet
Blir nesten skremt jeg vær gang jeg kommer inn på venterommet på fertilitetsklinikken. Alle de mutte, triste fjesa som møter meg.
Er som regel fult av par som skal til innsetting/ul også videre. Men kunne jo tro de var døden nær.
Mannen min og jeg undrer oss stadig over hvor trykkendes stemning det er der. Skjønner at folk er nervøse og sånn altså, men et smil kan man vel koste på seg? Kikker jo bare dumt på deg når man kommer inn.
Vi blir så fnisete når det er så stille og alvorlig stemning, men da får vi bare sure blikk tilbake.
Er kun en gang det faktisk var en hyggelig dame der som smilte tilbake når jeg prøvde å være blid.
Vi er da alle i samme situasjon, og et smil kan da ikke skade?
Måtte bare lufte noen tanker om dette[;)]

Vel, kan bare svare for min egen del, og det er at vi ikke har fortalt til noen at vi sliter, så vi er livredde for å møte noen vi kjenner eller vet hvem er, for vi er fra en liten plass og der kan man garantere at ryktene veldig fort og ofte spinnes det på litt også, sånn for sikkerhetsskyld..Så derfor sitter jeg for det meste å kikker i gulvet eller leser et blad, for så å prøve å snike meg inn når det blir min tur, selv om alle har hørt navnet mitt når jeg ble oppropt.

Ja jeg også har lagt merke til at folk ser nesten sure ut...ingen som snakker sammen eller noe, bare sitter der og er ram alvorlig..Jeg og samboer prater og flirer som vi gjør til vanlig med andre ord, når vi sitter på vente rommet. Så mulig folk syns vi ikke tar ting alvorlig osv. Jeg er også nerøvs og spent, men det vises kanskje ikke like godt på meg som andre[:)] Bra vi har hver vår måte og håndtere situasjoner på da...

Back
Topp