Hvorfor er abort så vanlig?

Frøken X

Flørter med forumet
Hei igjen :) jeg lurer egentlig på hvorfor spontanabort er egentlig så vanlig? Det er jo mange som ikke har hatt en abort og mange barn, men noen flere aborter i løpet av livet. Jeg har hatt en sa og er gravid igjen. Tenker veldig mye på om det kan skje meg igjen. klem

Ja, det kan du si... Har selv hatt en abort... Og vil nok tenke mye på det når jeg blir gravid igjen...
Dem sier jo at noe er galt med fosteret, at det ikke er levedyktig, som oftest når det er abort.
Mye skal jo klaffe også på en måte... Tenk på at 2 celler skal møtes, smelte sammen
til øyer, nese, munn og det hele liksom!!! Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et svar på det,
kanskje noen kan?

Alt går nok bra nå AK[:)] Lykke til...

hei, jeg har oxo hatt en abort. tror de fleste har hatt det,jeg hadde en i april i fjord og da sa legen til meg at så mange så 50% av alle befruktede egg endte i abort,noen uten at kvinnen selv viste at hun var gravid. litt rart. han legen var en tysk proffessor ved kk i bergen. han sa at no i disse tider, vi lever i planlegger vi barna våre, men før i gamledager var det like vanlig,men da var det ikke prevansjon og da fikk de mange barn og mange endte i abort. er nok kroppen som skiller ut det som ikke er levedyktig. men det er jo helt forfærdelig når det skjer.

Jeg fikk også beskjed om at det er 50% av alle befruktede egg som ender med spontanabort, Har selv hatt en MA....Er nå gravid igjen og denne gangen går det bra. Det som er litt rart er at jeg hadde ikke så mange sterke symptomer på at jeg var gravid første gangen ( da det gikk galt) som jeg har hatt denne gangen. Har det noe å si tro?

Hva er liksom ma? Hvordan vet man at man har hatt det?

MA er noe missed abortion. Det vil si at fosteret dør inni deg og kroppen ikke klarer å støte det ut, kroppen skjønner liksom ikke helt hva som skjer. Jeg begynnte med litt blod på pariret også bare øket det til en liten menstruasjon på bare noen dager. Men jeg hadde ikke noen smerter ,men hadde godt med et dødt foster i 1,5 uke.

hei løven. hadde det samme i fjord. men gikk med det i 5 uker. var utroligt svimmel og masse hjerte bank,det stoppet med en gang fosteret var ute,måtte ta utskrapning på kk.

Hvordan er livmor str og kan man se fosteret på UL ved en ma?

ja vi så lille fosteret på ul,det hadde alt det. livmoren var helt normal den

Back
Topp