Hvorfor bruke sprinkelseng når man "tetter igjen" med sengekanter?

BKNO13041

Forelsket i forumet
Fant junior med ene beinet sittende fast mellom sprinklene i går :p Så må vel ha en slik sengekant! De ser så gode ut de tykke som står av seg selv. De er også ganske høye. (Smallstuff, Sebra osv.)

Men så tenker jeg bare; er ikke poenget med en sprinkelseng borte hvis man likevel "tetter igjen" på sidene?
Hvorfor "må" man ha sprinkelseng da?

Mine foreldre har en kjempesøt gammel "skuvseng" med vegger på alle fire sider såklart. Men kunne egentlig tenkt meg den :) Bildet her ligner på den.

Noen som vet noe om dette, evt har linker til info?
 

Vedlegg

  • IMG_3749før.jpg
    IMG_3749før.jpg
    133,2 KB · Visninger: 52
Hele vegger blir litt innelukket i lengden. Jeg ser for meg at de fortere forsøker å klatre over, når de ikke ser noe.
Og så mener jeg å ha lest at krybbedødforeningen ikke anbefaler spinkelbeskyttere en gang, pga faren for opphoping av CO2, og da må det være verre å ha hele vegger.
 
Ja, det er sant, det må være verre å ha hele vegger. Noen sprinkelsenger lages jo også med vegger på hode- og fotenden, f.eks. den ene fra IKEA.

Ja nei, er helt sikkert ikke nødvendig med sprinkelbeskyttere, det er først nå at jeg ser behovet (når han er mer aktiv og har både hender og føtter mellom sprinklene).

Leste denne før en gang: http://edition.cnn.com/2011/10/18/health/no-bumpers-cribs-sids-parenting/index.html
Tankevekkende hvis det er slik at de egentlig er verre å bruke enn å la være. Men tenker samtidig at hvis det er farlig, så hadde noen frarådet det her hjemme også? Og de hadde ikke blitt solgt i butikkene?

Jeg har også hørt at man skal unngå de med lange snorer for å feste rundt sprinklene med, og at det da er bedre med de tykke stående. I USA er de hvertfall skeptiske til bruk av sengekanter/sprinkelbeskyttere, men der fraråder de jo også samsoving...

Hmm! Bruker dere slike sengekanter?
 
vi har slik skyveseng/vokse-seng til vesla vår. det fungerer veldig bra her, men jeg endte med å kjøpe sengekant til henne,følte hun slo hender og føtter hardt borti veggene og det førte med seg at hun våknet. Men det funker fint å sette ned en slik sengekant som står av seg selv :)
Eneste jeg syns er litt dumt med denne sengen er at hun lett kan klatre ut av den etterhvert, da kanten er ganske lav i forhold til en sprinkelseng som har høye "vegger".
Vi malte den opp igjen i hvit så vi er ganske fornøyd foreløpig, eneste var at det var vanskelig å finne madrass til den pga målene så vi måtte skjære ut en av en helt ny madrass :p
 
Jeg bruker sprinkelseng med en sånn tykk sengekant fra Smallstuff nå, jeg altså. Når jeg ser nærmere på den er den veldig lav, ja, den skuvsenga. Så jeg tenker å bruke den når han blir litt større istedet og evt kan komme seg oppi selv :)
 
Jeg bruker sprinkelseng med en sånn tykk sengekant fra Smallstuff nå, jeg altså. Når jeg ser nærmere på den er den veldig lav, ja, den skuvsenga. Så jeg tenker å bruke den når han blir litt større istedet og evt kan komme seg oppi selv :)
Men vil han ikke lett krype ut av den da? :p
 
Back
Topp