Hvorfor blir vi egentlig større ved andre svangerskap?

Sertefliden

Blir kjent med forumet
Bare lurer....

Blir man det? Er det ikke ofte sånn at magen kommer tidligere, men ikke nødvendigvis ender opp større enn ved første svangerskap?

Jeg ble ikke større... Hadde faktisk mindre mage gang nr 2 enn med første.

barn nr 2 ble større, men magen var mindre her...

Føler ikke det er slik jeg. Her ble jeg bittelitt større, men så var babyen nesten 1 kg større enn storesøstera også da. Venninner har heller ikke blitt særlig større med nr 2 og 3 osv, men kanskje fått mage tidligere.

Gikk mindre opp i vekt med nr 2

Jeg var i alle fall MYE større med nummer en enn nummer to.. Man blir TIDLIGERE stor med nummer to, for da er kroppen mer vant med endringene som skal skje, men jeg har ikke sett at man nødvendigvis "må" bli større..

Å herre... det håper jeg virkelig ikke, for jeg var gigantisk med førstemann...

Skulle ønske jeg hadde det som de over her, men jeg er nok en del større med nr. 2 enn med nr. 1. Men er vel mer tilfeldig enn noen "fast" regel.

Her måtte jeg begynne med mammabukser rundt uke 12 andre gangen.
Vet jo ikke noe om str på baby i forhold til storebror enda, men jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei nå, og ikke 4 mnd som jeg er
Hadde ikke gått opp i vekt på dette stadiet sist svangerskap, og det har jeg heller ikke nå.
Så da har jo magen kommet tidligere..

Fikk høre at "en ballong som har vært blåst opp før er lettere å blåse opp andre gangen".

Ble vesentlig større andre gangen......... Men er rimlig sikker på at årsaken
var tvillingene

Dollface skrev:
Å herre... det håper jeg virkelig ikke, for jeg var gigantisk med førstemann...

hehe, sign!!

stemmer ikke her. Gikk opp over 20 kg og var diger fra ryggen og rundt men nr 1. Med nr 2 og 3 kunne man ikke se jeg bvar gravid før jeg hadde 10 uker igjen og la på meg kun på magen og "bare" 8 kg :)

har ikke vært sånn her..
nr 1 liten, nr 2 liten, nr 3 enorm!, nr 4 stor,nr 5 stor

Stemmer ikke her, var mye mindre med nummer to enn med nummer en. Magen kom ganske likt og, kom ca i uke 22 begge gangene.

tror ikke man blir større; men blir vel gjerne fortere stor pga livmoren vokser fortere fordi den har gjort dette før .. jeg var liten med nr 1; Stor med nr 2 , ganske liten med nr 3 , nr 4 vet jeg ikke hvordan ender

Turid-Laila skrev:
Jeg ble ikke større... Hadde faktisk mindre mage gang nr 2 enn med første.

Imogene skrev:
Her måtte jeg begynne med mammabukser rundt uke 12 andre gangen.
Vet jo ikke noe om str på baby i forhold til storebror enda, men jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei nå, og ikke 4 mnd som jeg er
Hadde ikke gått opp i vekt på dette stadiet sist svangerskap, og det har jeg heller ikke nå.
Så da har jo magen kommet tidligere..

Fikk høre at "en ballong som har vært blåst opp før er lettere å blåse opp andre gangen".

Ser jeg skulle formulert meg annerledes, mente fortere større, hehe. Men det her med ballongen forklarer en god del :)

Back
Topp