hvorfor blir ikke termin datoene like???

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Var inne på denne siden   : http://mammanett.no/termin-kalk/kalk

Her på bv er jeg 4 uker og 5 dager på vei...
På mammanett er jeg 5 uker og 2 dager på vei..

Noen som vet hvorfor det blir sånn???

jeg fikk heller ikke det samme. er 7+4 her på bv og ble 8+1 på mammanett...
merkelige greier...

så rart. Hos meg stemte det. Fikk at jeg var like langt på vei.

hmm, rart at det stemte på deg lilletitti, og ikke oss...   jaja, får bare vente til 9 sept, da skal jeg på tidelig ultralyd..

kan det ha noe med sykluslengden? På Bv kan man jo putte inn dette selv, mens den du hadde link til virker det som automatisk regner 28 dager.

ahh, ja det kan jo hende det er derfor da ;)

Jeg fikk opp at jeg var like langt på vei, men at terminen var 16.april, her på bv sier kalkulatoren 18.april. Jeg har regnet med 28 dagers syklus på bv, så viss denne og bruker 28 dager var det jo litt rart

Har ikke det litt med de forskjellige utregningmetodene,
noen regner et svangerskap for å vare 40+2 og andre 40+3.
Husker dette var oppe på agendaen i det andre terminforumet mitt også,
kanskje en ide å vente til UL i uke 18 :-)

men viss det er forskejllig så er det bv sin som må stemme.......i mitt hode: hadde første dag i siste mens søndag 10.juli, idag er det onsdag 17.augs MAO jeg er 5 uker og mandag+tirsdag+onsdag= 5 uker og tre dager

*Lollo* skrev:
Jeg fikk opp at jeg var like langt på vei, men at terminen var 16.april, her på bv sier kalkulatoren 18.april. Jeg har regnet med 28 dagers syklus på bv, så viss denne og bruker 28 dager var det jo litt rart

Jeg fikk akkurat det samme som deg *Lollo*
Jeg har også termin 18 april (her på bv, og alle andre plasser jeg har sjekket.)

har med at de regner lengden på svangerskapet forskjellig.. her på bv. har jeg termin 13. april. der fikk jeg 11. april. Men det sto likt med hvor langt jeg er på vei med uker og dager.. 6 uker + 0 på bv. Og 6 uker + 0 der.. ;p

Fikk termin 31 mars jeg .. ;) de regner nok bare 40 ukers graviditet, og ikke 40+2 som bv gjør :)

Termin er jeg usikker på pga forskjellige kalkulatorer på nettet, men er sikker på at det vil komme ut i fine APRIL-måneden :D <3 Foreløpig er termin 11. april :)

Back
Topp