Hvorfor blir det ingen ny bleiekrig?!?!!!!!?

Pearl skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

©Smartass skrev:
4-5 pakker i UKA!!????

På det meste, ja. Her går alt rett igjennom og det er av og til helt ekstremt! Akkurat nå er det ekstremt...

Trøblete mage og korttarmsyndrom.. 

men får duikke dekka noe fra nav? Pga sykdom?
ikke at det hjelper så veldig på utgiftene antar jeg...

Jeg er hjemme med 20% omsorgslønn som utgjør 4000kr før skatt, og det er lønnen min.. Siden hun er så ung mener de at jeg uansett måtte ha passet på henne på samme måte og får derfor kun 20% (fordi det kan sammenlignes med en 20% stilling? :p).. Får også hjelpestønad, men det er jo ikke for å dekke utgifter. Grunnstønad kan man jo få, men siden det er så opp og ned med bleieforbruk osv menes det at det ikke er "fast" nok til å kunne gi grunnstønad. Så, ja :p

Faktum er jo at hvis hun hadde vært som alle andre ville jeg ha vært i full jobb og hun i barnehage.. 

nav er fantastisk....

Nå er det vel ikke nav som gir omsorgslønn men kommunen? Eller tar jeg feil??

Her står det iallefall om grunn- og hjelpestønad som er det jeg snakket om. stort punktum.

http://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie

Pearl skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

©Smartass skrev:
4-5 pakker i UKA!!????

På det meste, ja. Her går alt rett igjennom og det er av og til helt ekstremt! Akkurat nå er det ekstremt...

Jeg er hjemme med 20% omsorgslønn som utgjør 4000kr før skatt, og det er lønnen min.. Siden hun er så ung mener de at jeg uansett måtte ha passet på henne på samme måte og får derfor kun 20% (fordi det kan sammenlignes med en 20% stilling? :p).. Får også hjelpestønad, men det er jo ikke for å dekke utgifter. Grunnstønad kan man jo få, men siden det er så opp og ned med bleieforbruk osv menes det at det ikke er "fast" nok til å kunne gi grunnstønad. Så, ja :p

Faktum er jo at hvis hun hadde vært som alle andre ville jeg ha vært i full jobb og hun i barnehage.. 

nav er fantastisk....

Det er kommunen, men de holder til på nav. Iallefall i denne kommunen. Uansett om det er nav eller ei så er det som det er.

Landlord bleiene funket dårlig her, men firstprice passer bedre! 

Her står det iallefall om grunn- og hjelpestønad som er det jeg snakket om. stort punktum.

Nav har ansvar for grunn- og hjelpestønad... Omsorgslønn og %andelen du skal få av det er det kommunen som bestemmer. Du snakka jo også om omsorgslønn, og det er jo det som skal gå på tapt arbeidsinntekt for deg som ikke kan være i arbeid. Hjelpestønad skal du gå uten hensyn til hvor mye du jobber, men hvor mye utgifter du har ift den problemstillingen du har....Sjelden man får dekka alt (jeg har aldri hørt om det), men skal hjelpe til i den økningen i utgifter dette medfører...

Lodviss skrev:

Dollface skrev:

Pearl skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

©Smartass skrev:
4-5 pakker i UKA!!????

nav er fantastisk....

Nav har ansvar for grunn- og hjelpestønad... Omsorgslønn og %andelen du skal få av det er det kommunen som bestemmer. Du snakka jo også om omsorgslønn, og det er jo det som skal gå på tapt arbeidsinntekt for deg som ikke kan være i arbeid. Hjelpestønad skal du gå uten hensyn til hvor mye du jobber, men hvor mye utgifter du har ift den problemstillingen du har....Sjelden man får dekka alt (jeg har aldri hørt om det), men skal hjelpe til i den økningen i utgifter dette medfører...

gidder du å lese tråden en gang til eller?
Jeg har ikke nevnt noe om hverken hjelpestønad eller omsorgslønn.
Jeg spurte om trådstarter hadde krav på noe fra nav - og da TENKTE jeg på stønad til økte utgifter ifbm kronisk sykdom.
Så sa hun at hun ikke fikk grunnstønad... og da sa jeg "hurra for nav" - fordi det er nav som betalter ut grunnstønaden hun ikke får.

Nordl skrev:
Coop bleier koster vell 20kr for 58stk :p

De brukte jeg da jeg var i Norge nå, prøvde de dyre først... Og de sugde big time!
Coop var superbillig og kjempebra! Go for it!

Det var vel bare fordi Libero måtte selge ut alt siden det kom nye modeller.

Ellers så vet jeg ikke. Jeg har igjen bleier fra krigen og har ikke kjøpt på 1,5 år nå hehe.
Men det minker i haugen min, så best han blir bleiefri i sommer eller så må det en ny krig til hehe.

Vet ikke om du har sjekket dette, men kan du få bleiene på blå resept? Evt "hvit resept" slik at du kan få dekket overskytende av en eller annen sum som jeg ikke husker nå.

Jeg har igjen en pakke fra bleiekrigen her.. Hadde håpa det holdt til sommern, men dengang ei.

Kjøpte idag COOP sine (som forøvrig kom best ut i test på tv2 hjelper deg for noen uker siden), og de er superbra! Ikke noe dårligere enn pampers hvertfall! 

Så gå over på COOP sine du :) Betalte 20 kr for 50 bleier str junior..

Ny bleiekrig hadde vært topp! Vi hamstret godt sist så har en god startpakke til nye babyen (før var prinsippet:P), men hadde ikke gjort vondt med en ny krig. 

Tøybleier sier jeg bare. Genialt!! Kan bli skikkelig billig hvis man kjøpe brukt og bruker på flere barn. Blir nok et par tre ekstra klesvasker i uka da og  koster litt i innkjøp, men du slipper bleieutgifter for resten av bleieperioden!

Rema 1000 bleier 44 i pakka for under 30 kr.
her å går det mye bleier .. men kunne vært billigere.

MaMMAtilsønnenmin skrev:
Rema 1000 bleier 44 i pakka for under 30 kr.
her å går det mye bleier .. men kunne vært billigere.

Ja, det er de vi liker best av billigbleiene, men siden det ofte er vanntynne avføringer og passformen ikke er så bra til vårt barn må vi bruke libero. Hadde ikke klaget om vi kunne ha brukt billigbleier og de passet bra :)

hva med tøybleier da? De suger mye bedre enn plastbleier, og de kan du vaske om igjen og om igjen. Lønner seg fort da! Finnes mange steder en får kjøpt rimelige tøybleier også =)

knotte81 skrev:
et tips..dra på maxi mat i sverige der koster det 90 kr for 52 bleier og det lønner seg..

Jeg betaler 89 for 102 bleier.. så det var ikke særlig billig.. Det blir jo som å kjøpe 2 pakker libero uten rabatt (eks coop eller kiwi).. 

AnneEmilie skrev:
hva med tøybleier da? De suger mye bedre enn plastbleier, og de kan du vaske om igjen og om igjen. Lønner seg fort da! Finnes mange steder en får kjøpt rimelige tøybleier også =)

Joda, jeg har tenkt tanken, men samtidig blir det noe helt sinnsykt med klesvask og jg føler allerede at jeg aldri kommer a jour .

LittleMonkey skrev:

AnneEmilie skrev:

Joda, jeg har tenkt tanken, men samtidig blir det noe helt sinnsykt med klesvask og jg føler allerede at jeg aldri kommer a jour .

blir en ekstra vask hver 2-3 dag ca, kommer litt an på hvor mange bleier en har, så er ikke så mye ekstra =) men litt blir det jo... men til gjengjeld slipper du å gå ut med bleiesøppel! fant noen med monkeys på også her og her hehe =)
- Click Image to Close
- Click Image to Close

AnneEmilie skrev:

LittleMonkey skrev:

AnneEmilie skrev:

blir en ekstra vask hver 2-3 dag ca, kommer litt an på hvor mange bleier en har, så er ikke så mye ekstra =) men litt blir det jo... men til gjengjeld slipper du å gå ut med bleiesøppel! fant noen med monkeys på også her og her hehe =)
- Click Image to Close
- Click Image to Close

Haha, de var jo kjempe søte! Kanskje jeg skal prøve noen og se.. Det skader jo ikke å prøve. 
Men må man ikke ha noe sånn rispapir eller noe? Eller er det nok med bare bleiene?

Jeg får bleier på blå resept til elste jenta her, siden hun er sengevæter. Det er legen min som har skrevet ut dette på blå resept.

Oi,jøsses!Hvordan klarer dere å forbruke så masse? :-p
Bruker vel kansje 1 up&go pakke på 2 uker..Går jo i bhg,så skifter jo der også da..

Handler på coop,da får en 10kr rabatt med medlemskortet.

Back
Topp