Hvorfor biter noen barn??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Hvorfor biter noen barn??
Hva gjør man i en slik situasjon der et barn blir bitt??

Jenta vår ble bitt i armen for noen dager siden i barnehagen...de sa det skjedde under lek,men at det ikke var noen unnskyldning[:)]

det kan være mange grunner. konflikter som oppstår mellom barn, der enten et barn biter i frustrasjon fordi hun ikke får viljen sin, eller som en bevisst metode for å få viljen sin, eller fordi hun ikke klarer å utrykket sinnet sitt på annen måte, eller fordi hun ikke klarer å utrykke hva hun vil, mener eller føler. Kan også være barn som har vanskelighet med å komme inn i lek og har funnet ut at de får masse oppmerksomhet og reaksjon dersom de gjør andre vondt.

Biting er mest vanlig i alderen 18mnd - 2,5 år (+/-)... Som regel henger språk og mental utvikling sammen, men noen ganger ikke...det er i denne alderen barna noen gang kan for dårlig verbal språkutvikling til å klare å gi utrykk for det de har behov for...derfor reagerer de voldelig i form av biting, slåing eller sparking.

hva man gjør kommer helt ann på hva som er årsaken og hvor gammelt barnet er, hvor god språkforståelse barnet har og ikke minst hva som fungerer på dette ene barnet (for ingen barn er like så det finnes inget fasitsvar på hva som er rett å gjøre).

Gutten min brukte å bite når han ble frustrert og ikke fikk ut frustrasjonen verbalt. Var 1 1/2 år da. Har bitt noen ganger senere, men da også fordi han har vært sint, lei seg, frustrert, eller går i forsvar om han blir slått/bitt/klort.

Noen barn slår, noen klyper, noen klorer, andre biter....

min har alltid bitt, og klort og klypi

men ikke i bhg da[:D] så jeg advarte før han begynte ,men han har enda ikke gjordt det der, heldigvis

grunnen? aner ikke, frustrasjon? selv om jeg ikke ser for meg at han var så veldig frustrert når han fikk puppen første gang (au)

noen gjør det , andre ikke, desverre ikke så mye å gjøre med, de vokser det av seg

jeg har hatt et bitebarn, og han kunne fort bite uten noe varsel.....
Det ble jobbet litt med det, men ikke veldig resultat der og da..
Men, så plutselig gikk det helt over!!!
Jeg tror han ofte beit da han ble opphisset, både positivt og negativt.
Også skjedde det mest i den perioden hvor han hadde dårlig språk, og det er jo ofte i den perioden hvor barn kan oppfattes som litt problematiske hvor de biter, slår, klyper, dytter og slikt

Min sønn beit før, fordi han ble super frustrert, og klarte ikke å fortelle hva han mente [:)]

Gutten min er en biter,men blitt mye bedre nå kan ikke huske sist han gjorde det.
Men det er vel i frustrasjon at han gjorde det,og i lek med andre barn.
Det er vel det samme som når noen lugger,klyper eller klorer alle forskjellige[:D]

Fordi de kanskje trenger middelet Belladonna??? Iallefall så biter "belladonna-barn". Hilsen homeopat-studenten.

ORIGINAL: daisydude

Fordi de kanskje trenger middelet Belladonna??? Iallefall så biter "belladonna-barn". Hilsen homeopat-studenten.

Mange bruksområder på Belladonna.. [:D]

Har selv brukt Belladonna på barna istedet for pencillin.. men mot biting.. hmm.. [8D]

ORIGINAL: *April*

Gutten min brukte å bite når han ble frustrert og ikke fikk ut frustrasjonen verbalt. Var 1 1/2 år da. Har bitt noen ganger senere, men da også fordi han har vært sint, lei seg, frustrert, eller går i forsvar om han blir slått/bitt/klort.

Noen barn slår, noen klyper, noen klorer, andre biter....

Samme her[:)]

Back
Topp