HVORFOR betaler ikke...

*lykkeligst*

Forumet er livet
...NRK-ansatte ikke lisens? Jeg syns det er helt bak mål!
Hørte ei argumenterte med at det ble feil å betale lisens, fordi da betaler man sin egen lønn... Men hallo da?! Skal ikke de som jobber i barnehage betale for barnehageplass da eller?

kanskje de skatter av fordelen da...

*lykkeligst* skrev:
Hørte ei argumenterte med at det ble feil å betale lisens, fordi da betaler man sin egen lønn... Men hallo da?! Skal ikke de som jobber i barnehage betale for barnehageplass da eller?

God ide. Og siden jeg da jobber i kommunal bhg bør jeg kanskje ikke betale skatt heller...

Tja, mange som jobber andre steder, feks på kundeservice i diverse firmaer får gratis eller sterkt prisreduserte abonnementer... 

er jo mange andre steder en får forskjelige goder ut fra hva jobben innebærer
Husker da vi var små så hadde vi gratis buss og tog siden faren våres jobbet i NSB
Vet også om at enkelte steder får de ansatte rabater hvis de kjøper noe i butikken de jobber i

Det er jo bare en frynsegode, og frynsegoder er ikke uvanlig. Ser ikke problemet...

Det er vel normalt det, at man får reduserte priser hvis man jobber i butikk osv. :)

Syns ikke det er rart i det heletatt. Frynsegoder er vel ganske vanlig... Akkurat som at jeg får gratis katte og hundefòr på klinikken. Ser ikke problemet.

Vi får alt til innkjøpspris på jobben og det er helt rått! Så betaler gjerne lisensen jeg

MaLu skrev:
Det er jo bare en frynsegode, og frynsegoder er ikke uvanlig. Ser ikke problemet...

Er det bare jeg som er rar her altså? Jeg har jobba mange plasser, og fått rabatter, men jeg har ikke fått ting gratis fra jobben...
Og nå som jeg jobber i helsesektoren kunne jeg godt tenkt meg å betale mindre skatt, for det å er jo egentlig lønna mi... (ok, den var litt på kanten )

Haha, hvis denne logikken stemmer så bør jeg som jobber for staten slippe å betale skatt for da betaler jeg for egen lønn:-p

*lykkeligst* skrev:

Hadde du altså krevd å betale lisens om du var ansatt i NRK?

emoticon

Jeg syns egentlig det var ganske teit ja.. For det resulterer vel i at vi andre må betale mer i lisens?!
Men jeg er av den mening at det skulle vært valgfritt med NRK, altså at det ble en betalingskanal som alle andre kanaler. Jeg ser jo aldri på de kanalene, og vi bruker satelitt tv(tror jeg) så da bruker vi vel ikke senderne til NRK heller?

illimilli skrev:
Jeg syns egentlig det var ganske teit ja.. For det resulterer vel i at vi andre må betale mer i lisens?!
Men jeg er av den mening at det skulle vært valgfritt med NRK, altså at det ble en betalingskanal som alle andre kanaler. Jeg ser jo aldri på de kanalene, og vi bruker satelitt tv(tror jeg) så da bruker vi vel ikke senderne til NRK heller?

Tror nok ikke de er de NRK-ansatte som gjør at lisensen stiger med noen øre pr pers... Holder en knapp på alle de som sniker seg unna ved å sette tv'n i f.eks farens navn når de kjøper osv... ;)

Livet er urettferdig. Like greit å lære det først som sist:P

Men jeg syntes ikke det der var så ille altså.

Det er vel noe verre i legemiddelindustrien. Der har de konsulenter som får fett betalt for å reklamere for legemidler for å få legene til å velge akkurat deres produkt. Det er jo i prinsippet syke mennesker som betaler lønnen deres fordi medisinene blir kjempedyre. På en annen side fører konkurranse i legemiddelbransjen til mer forskning osv.

Fortum-ansatte får vel også gjerne gratis nettleie, osv osv.

hissigproppen skrev:

illimilli skrev:

Tror nok ikke de er de NRK-ansatte som gjør at lisensen stiger med noen øre pr pers... Holder en knapp på alle de som sniker seg unna ved å sette tv'n i f.eks farens navn når de kjøper osv... ;)

Skjønner jo at det ikke utgjør så veldig mye, men det var litt med prinsippet egentlig..
Men uansett, så skal jo NRK være reklamefritt, det er jo derfor vi må betale lisens, men de sniker inn reklame overalt.

Hahah!
Det var da noe å henge seg opp i!
Og elendig sammenligning, forøvrig. 

Jeg hadde syntes det var kjemperart om de nrk-ansatte måtte betale tv-lisens.

Back
Topp