Hvorfor bare om kvelden??

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Merker ikke så mye murringer på dagtid,  men så fort ettermiddagen /kvelden kommer så kjenner jeg det, flere som har det sånn??Tak i ryggen, og helt nederst forran.. Og hun er utrolig urolig i magen om ettermiddagen/kvelden..  Håper jo hver kveld at dette skal ta seg opp, men det gjør jo ikke det :(  
Noen som vet hva dette er?????

Har det helt likt... Og det er litt frustrerende - for jeg vet ikke om jeg burde forvente noe eller ikke, enda jeg har vært igjennom det før.  Det stikker/ verker i ryggen, kynnere/ urolig baby og det "river" der nede, i tillegg nå kjenner jeg et press mot rumpa og øm i underlivet - skjer mye- men spredt litt utover døgnet. Merkes mest om kvelden/natten og om jeg tar meg en hvil på dagen...
Det er jo tegn modning og at kroppen og babyen gjør seg klar... men vet det kan ta veldig lang tid, så slitsomt å bli så forventingsfull når det foregår så mye i kroppen...

"Skal jeg vaske gulvet?" "Skal jeg gå over sykehusbagen i tilfelle i natt?" "Skal jeg legge meg å sove nå?" Håper ikke det går sånn i 3-4 uker... :p

Jeg hat det på samme måte, og det er aller verst på ettermiddagen/kvelden, så gir det seg en stund etter at jeg har lagt meg. Var på kontroll i dag og hodet er festet og han ligger langt nedi bekkenet, selvom jordmor ikke ville si noe så fikk jeg mistanke om at hun forventer at det skjer noe snart.
Fikk forresten et tips i dag om at å vaske vinduer visstnok skulle hjelpe på å få i gang en fødsel ;o)

Spirulina skrev:
Har det helt likt... Og det er litt frustrerende - for jeg vet ikke om jeg burde forvente noe eller ikke, enda jeg har vært igjennom det før.  Det stikker/ verker i ryggen, kynnere/ urolig baby og det "river" der nede, i tillegg nå kjenner jeg et press mot rumpa og øm i underlivet - skjer mye- men spredt litt utover døgnet. Merkes mest om kvelden/natten og om jeg tar meg en hvil på dagen...
Det er jo tegn modning og at kroppen og babyen gjør seg klar... men vet det kan ta veldig lang tid, så slitsomt å bli så forventingsfull når det foregår så mye i kroppen...

"Skal jeg vaske gulvet?" "Skal jeg gå over sykehusbagen i tilfelle i natt?" "Skal jeg legge meg å sove nå?" Håper ikke det går sånn i 3-4 uker... :p

Godt jeg ikke er alene om det da, en mager trøst det..
Her merker jeg ingenting om natten, da sover jeg ganske godt, må på do 1-2 ganger, blir like skuffa hver natt jeg våkner og ikke har vondt..  Men vi tenker veldig likt da, for jeg tenker å at, hmm, kanskje jeg burde legge meg nå, tilfelle vi må på føden i natt..  Min mor våkner hver natt å kikker på tlf, for hun skal komme hit og være her med dattra vår om vi må dra på natten, så det går jo til hodet på alle mann her...

Jeg har det as we speak, faktisk. Det hender det stikker til i ryggen, og det river i symfysen.
Babyen er veldig vilter.
Men jeg var på kontroll igår, og hun er ikke festet. Kanskje det er det som skjer nå? 
Er helt forberedt på å gå over termin, har time til UL 11.04 og den tror jeg nok at jeg trenger.

kun om kvelden hos meg også... vært hver kveld siden lørdag...

Skulle akkurat til å poste om dette sjøl :-p
Det er verst på kvelden og natta, i tillegg har jeg skikkelig følelse av å måtte på do. Og nedpress...
På natta kan jeg våkne av vonde tak i magen også. Hadde det ikke sånn i forrige svangerskap, da starta alt med slimproppen og veene begynte 2 timer etter det.

Her ligger h*n godt planta langt ned i bekkenet, men hodet er ikke festa. Ikke at det trengte å gjøre det før fødselen starta heller :-/

Jeg går nå og tenker litt på at jeg ble født 3 uker før termin. Guttungen kom til termin..
Denne gangen er det stor sannsynlighet for at vi venter jente, så kanskje jeg "arver" etter mamma, og får tidligere.

Noen som vet om det er vanlig?

Touche altså!
Han roter rundt som en tulling i magen på dagen og ettermiddagen og om kvelden kjennes det ut som om jeg har sprengmensen. Forferdelige bilder i hodet, jeg vet, men det er jo sånn det føles :p
gikk i dusjen i sted og etterpå måtte jeg holde meg i vasken mens det gikk over. Kommer rundt hver halve time, at det tar litt tak, men kun foran helt nederst i magen. 
Sånn kan det holde på natten gjennom, men på dagen da er det ingenting. ...
lurebabyer vi har i magen! :O

Bandages: Der sa du det! Sprengmensen er en helt grei beskrivelse. Enten kan det godt gi seg, eller så får det jaggu skje noe snart :-p
Siden vi nå er uke 37, så er det jo ikke prematurt lenger :-)

jeg synes jo virkelig det at om det skal drive på slik, så kan han se å komme ut :p
jeg vet jo at han kommer når han er klar, men når hans vordene mor sitrer av utålmodighet og omtrent går på trilleturer på vognen i gangen, da kan han godt bestemme seg :P

Helt enig med deg!
Skal dem drive å erte oss sånn, så får de snart komme seg ut. Vil jo se hvordan den lille ser ut. Er så spent på ansiktet og håret :-D

tydeligvis veldig vanlig dette ja.. Jeg sliter så med smerter nesten ved lysken, men det er ikke lysken heller, mer inn mot høna , det er sånn at jeg sliter med å løfte på høyre beinet mitt, når jeg har sittet litt i sofaen og skal opp å gå igjen, så må jeg liksom støtte meg når meg når jeg tar det første skrifftet, skikkelig vondt, må bruke armene og hjepe beinet inn i bilen liksom.. gosshhh, jeg er såååå møkings lei...

Høres ut som bekkenet ditt krangler litt. Bekkenet mitt er helt løst nå, så innimellom når jeg gjør forskjellige aktiviteter kjenner og hører jeg at det klikker inni der.

Ja kommer masse lyder her å, hver natt jeg karrer meg opp av sengen så knekker og knaser det inni der, har spurt legen flere ganger men tror seriøst han er i mot alt som heter bekkensmerter...  Det er aldri no galt noen vei med meg, eneste han svarer er at det er fordi magen blir stor, så man blir fortung..

Det er jo helt sinnsykt, men sånn husker jeg legen til søstera mi var også, hun hadde absolutt ikke bekkenproblemer, men når hun kom på sykehuset fikk de helt sjokk. Samme var det med at hun var så hoven, fikk ikke på seg noe som helst av sko, men legen mente at det der var ingenting!
Men uansett om det er små eller store bekkenplager skal man ta det på alvor. 

her også driver det å rasler godt. Her og er det litt problemer med lysken. Så å komme seg inn og ut a bilen etter jeg har handlet, må være litt av et skue for offentligheten. En kaving uten like. 

Legen min er også litt sånn rar på det der. Som førstegangs gravid er det mange rare spørsmål man har og det er jo som regel ingenting galt, man han bare ler av meg og sier at "bare vent til barnet kommer, da blir du enda mer hysterisk". Synes ikke det er helt rette måten å gjøre det på! MENN sier nå bare jeg! 

Bakemamma: JA, jeg er så nysgjerrig på hvordan han ser ut! Hos meg er det en god blanding av både norsk, spansk, fransk og ecuatoriansk, så det kan bli ordentlig spennende! 

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
tydeligvis veldig vanlig dette ja.. Jeg sliter så med smerter nesten ved lysken, men det er ikke lysken heller, mer inn mot høna , det er sånn at jeg sliter med å løfte på høyre beinet mitt, når jeg har sittet litt i sofaen og skal opp å gå igjen, så må jeg liksom støtte meg når meg når jeg tar det første skrifftet, skikkelig vondt, må bruke armene og hjepe beinet inn i bilen liksom.. gosshhh, jeg er såååå møkings lei...

Oooo... Det der hørtes kjent ut... Kjenner det godt hvis jeg vil ha begge beina oppi sofa'n, eller når jeg skal inn og ut av senga :-p

Gjør også ekstra vondt i trapper nå, så har nesten vurdert nødløsning for do på natta ;-)

Bandages skrev:

Bakemamma: JA, jeg er så nysgjerrig på hvordan han ser ut! Hos meg er det en god blanding av både norsk, spansk, fransk og ecuatoriansk, så det kan bli ordentlig spennende! 

Det høres ut til å bli en kjempenydelig unge :-D

Back
Topp