hvorfor bør man ha sambokontrakt?

inamaria

Elsker forumet
jeg lurer egentlig bare på hvorfor man bør ha det?
hva kan skje dersom man ikke skriver det?

uten kontrakt har du heler ikke rett på noe annet en d navnet ditt står på.

dvs. om lånet står i hans navn får han hele huset uansett hva du har lagt i d .
møblene kan vel diskutres men tror du må han kvittering eller bevis på konto for å garantere deg tingene

med kontrakt er dere mer eller mindre like stilt omtent som gifte

jeg hadde aldri blitt samboer uten en kontrakt hvis d var verdier i huset/leieligheten som jeg har lagt penger inn i.
inntekt regnes også om verdi. de står jo ikke på konto de brukes jo på regninger til evt hans hus ?..eller hennes

så den som ikke har navnet sitt der d gjelder sitter godt i d om ting går ille[:o]

Det kommer jo helt an på hva man skriver i kontrakten. Er det avtalt mellom dere at dere betaler likt til felleskonto som alle husleieregninger og annet går fra, og startet med å ta opp lån sammen til boligen men i hans navn, så vil nok en avtale veie tungt. Da kan du evt ta kontakt med en advokat og kreve at avtalen oppfylles dersom han skulle bli vanskelig.

Det beste er nok å ta opp eventuelle felles lån sammen, og få begge navnene på, både på lånet og boligen. Men hvis du er usikker, så snakk med mannen om hva dere har lyst til å avtale, hvordan dere vil gjøre det, og betal en advokat et par timers arbeid for å sette opp avtalen. Det er klart verdt prisen hvis det sparer deg/dere for en opprivende konflikt dersom forholdet tar slutt...

Mannen min mistet MYE arvegods fra sin familie fordi han ikke hadde samboerkontrakt... Noe han er veldig lei seg for - me kontrakt slipper man slikt.

Den du skiller deg fra er ikke den samme som den du ble sammen med. Du vet aldri hvem som gjør seg til drittsekk ved et evt. brudd. En samboerkontrakt kan da bidra til å gjøre ting enklere.

ORIGINAL: talata

Mannen min mistet MYE arvegods fra sin familie fordi han ikke hadde samboerkontrakt... Noe han er veldig lei seg for - me kontrakt slipper man slikt.

det er det dummeste.. man tar jo ikke arvegodset til den andre uansett.. det hadde jeg ikke klart å gjort om jeg og mannen skulle skilles...

ORIGINAL: Gullamine

ORIGINAL: talata

det er det dummeste.. man tar jo ikke arvegodset til den andre uansett.. det hadde jeg ikke klart å gjort om jeg og mannen skulle skilles...

Du skulle bare visst hvor mye drittsekk kvinner kan ha i seg....

Back
Topp