Hvorfor bør man bo..

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
akkurat der du bor..? 
Eller andre plasser du vet om? 

Kom gjerne med masse detaljer, bilde, pluss og minus...

*Drømmer om flytting*

Akkurat nå bor jeg i Borre (Horten). Her bør man bo fordi det er stille og rolig, nært sjø og strand, kort vei til både Oslo og Tønsberg og sjarmerende Åsgårdstrand.
 Ellers har jeg ikke så mye bra å si om Horten kommune, som er den fattigste kommunen i Norge og er i Robek-registeret.

Jeg skal flytte til Fredrikstad om ett år, og vet egentlig veldig lite om den byen. Den er nær sjøen da, noe som er viktig for meg. Kunne aldri bodd i innlandet!

Moss er en flott by som jeg godt kunne tenkt meg å bo i (og kommer nok til å gjøre det på sikt). Nærhet til sjøen, lokaltog til Oslo og et yrende kulturliv, ikke for stor men ikke for liten heller.

Jeg bor i Tromsø. Akkurat nå er det fint vær, så jeg kunne ikke tenkt meg et annet sted. 

Pluss (de plussene jeg vektlegger): 
Universitet
Relativt stor flyplass med mange avganger både innenlands og utenlands
Rikt kulturliv. Flest kulturkroner og timer per innbygger i Norge eller noe sånt. 
Livlig uteliv. Skjer noe hver eneste dag. 
Flere gode restauranter. 
Godt fritidstilbud for barn. 
God barnehagedekning. 
Vakker natur og nesten uansett hvor i byen man bor har man turløyper eller turterreng i gåavstand fra husdøra.
Nært både hav og innland.
Man kan shoppe seg ihjel med det som snart er Nord-Europas største kjøpesenter og nå kommer Ikea også. Personlig konkurs, here I come!

Minus: 
Været og temperaturen. 
Mørketida.
Dårlige veier.
Dyr kollektivtransport, selv om rutenettet og antall avganger er bra. 
Kommunen er styrt av Høyre og FRP som nettopp har innført den hittil mest radikale privatiseringsprosessen i landet med alt det medfører for kommuneøkonomi og kommunale arbeidsplasser. 

Back
Topp