Hvorfor bærer ikke flere babyene sine på barsel??

Ja, men du kan ikke si at det er "null problem". At det går an vet jeg, da jeg gjorde dette hele første halv år omtrent, men at det er "null problem" er jeg uenig i, og at du drikker varmt samtidig er farlig rett og slett.

Aldri drukket glovarmt med baby i nærheten av meg. Men å drikke sin lunkne te helt vridd på siden mens babyen ligger i bæreslynge på den andre siden er ikke farlig.
 
Håper virkelig ikke du viser det til de andre damene på barsel at du synes det er rart at ungen deres ligger i balja mens de spiser eller er ute å går, for du vet som sagt ikke grunnen. Det kan være at de, som meg og mange andre her ser jeg, har mistet mye blod, lavt blodtrykk etc. Eller at de er så fersk og usikker de første dagene at de føler det er tryggest at ungen ligger litt i balja når den kan. Tviler på at noen nybakte mødre lar ungen ligge i balja bare fordi de ikke "gidder" å løfte h*n eller de ikke bryr seg. Det er ille nok for mødrene at de ikke tør å løfte ungen, eller får lov til det, de trenger ikke blikk som gjør dem mer usikker og kanskje lei seg i den allerede følsomme barseltida:) også er det utrolig kjekt at h*n ligger i balja mens man spiser og drikker, for det er ikke spesielt artig å grise på babyen heller, og HVERTFALL ikke varme ting! Jeg for min del skjønner ikke hvorfor andre mødre skal ha ungen sin oppi de bæresjalene uansett hva de gjør for det finnes andre muligheter,men jeg dømmer de ikke for det, noe jeg syns det høres litt ut som du gjør :) nå tok jeg meg kanskje litt ekstra nær av dette spørsmålet siden jeg hadde så lyst å bære ungen min de første dagene, men ikke kunne på TO lange uker pga. jeg svimte av hvis jeg gikk eller stod oppreist. Hadde jeg fått høre dette spørsmålet på barsel, hadde jeg nok blitt ekstremt følsom og lei meg. Poenget mitt er hvertfall at det finnes som regel en meget god grunn til at ikke "flere babyer blir bært på barsel" eller at h*n må ligge i balja i 5minutter mens ei brødskive blir inntatt:)


Tror du tok deg litt ekstra nær der ja ;) Hvis du ser det andre jeg skriver her inne så ser du at jeg ikke sier noen er dårlige foreldre hverken pga det ene eller det andre.
Jeg bare lurer. Og sender så klart ikke andre blikk til mødrene enn smilende pga de søte babyene deres :) Skrev jo nettopp her i stedet for å stå på bordet i kantina og rope "hvorfor bærer ingen?" :p haha! ;)
De fleste venninnene mine med barn er ikke bæremammaer og det gjør meg heller ingenting. Men MÅ være lov å spørre uten at å bli stemplet som om jeg tror alle andre er fæle og som jeg ugleser alle andre. I don't. Men jeg lurer. Og det er kjekt å få svar :)
 
Var vel kun i senga når jeg spiste og var på badet. Vi samsov fra første stund så de har aldri manglet nærhet. Dessuten var det med yngste vondt å bære da det røska i stingene.
Men jeg tok med et babynest på sykehuset som jeg hadde hatt i vår seng før fødselen, og der sov hun utrolig godt i denne boksen. Var mange som sperret opp øynene når de så den, men de på sykehuset syntes det var lurt :)
 
Aldri drukket glovarmt med baby i nærheten av meg. Men å drikke sin lunkne te helt vridd på siden mens babyen ligger i bæreslynge på den andre siden er ikke farlig.

Det høres ikke ut som "null problem"

Jeg har selv hatt en baby som jeg måtte amme/ha på meg 24 timer i døgnet, så jeg tok meg ikke bær av hva du sier. Men skjønner at andre kan gjøre det, virker nesten som du mener at det er helt spesielt og ikke spise med barnet på seg eller h det på seg døgnet rundt. Men de fleste barn får absolutt nok nærhet og ellers sier de jo gjerne i fra. De har jo ikke vondt av å ligge alene litt.
Men hos oss så spise alltid en av oss kald middag fordi vi ikke orket å høre på at barnet hylskrek under måltider, nå viste jo det seg at det var jo en grunn til det, men hadde ikke barnet hylskreket så hadde jeg nok glatt spist måltidene mine uten baby på meg.
 
Det høres ikke ut som "null problem"

Jeg har selv hatt en baby som jeg måtte amme/ha på meg 24 timer i døgnet, så jeg tok meg ikke bær av hva du sier. Men skjønner at andre kan gjøre det, virker nesten som du mener at det er helt spesielt og ikke spise med barnet på seg eller h det på seg døgnet rundt. Men de fleste barn får absolutt nok nærhet og ellers sier de jo gjerne i fra. De har jo ikke vondt av å ligge alene litt.
Men hos oss så spise alltid en av oss kald middag fordi vi ikke orket å høre på at barnet hylskrek under måltider, nå viste jo det seg at det var jo en grunn til det, men hadde ikke barnet hylskreket så hadde jeg nok glatt spist måltidene mine uten baby på meg.

Bra du ikke tok deg nær. Tror ingen skal gjøre det ;)
 
Bra du ikke tok deg nær. Tror ingen skal gjøre det ;)


Men det er faktisk sånn at mange gjør det. Stort sett alle mødre gjør det de kan for barna sine og da og høre at noen mener de ikke gjør det bra nok, er sårt for de fleste! Det finnes vel ikke så mange mødre som IKKE har dårlig samvittighet for noe!
Da tenker jeg at i stedet for at vi mødre skal stå sammen istedet, for gudene det skal vite at det er hardt arbeid og oppdra barn, og det blir ikke bedre med dårlig samvittighet oppå alt..
 
Men det er faktisk sånn at mange gjør det. Stort sett alle mødre gjør det de kan for barna sine og da og høre at noen mener de ikke gjør det bra nok, er sårt for de fleste! Det finnes vel ikke så mange mødre som IKKE har dårlig samvittighet for noe!
Da tenker jeg at i stedet for at vi mødre skal stå sammen istedet, for gudene det skal vite at det er hardt arbeid og oppdra barn, og det blir ikke bedre med dårlig samvittighet oppå alt..

Prøver du å krangle med meg eller?? Jeg har jo allerede sagt at det ikke har noe å gjøre med å ikke være bra nok. Men ALLE stiller spørsmål, enten ut til noen eller om så inni seg, om hvorfor verden rundt en fungerer som den gjør. Hvis dette ikke engang skal være ok å gjøre på et diskusjonsforum fordi det går på bekostning av en slags solidaritet, så stiller jeg spørsmål både ved hensikten til forumet, men også hvorfor ikke alle bare går rundt og er enige, like og valser rundt og nikker og smiler til hverandre.
Så, er det ok å spørre et uskyldig spørsmål uten å få pepper for det?
 
Mitt første måltid på sykehuset etter fødselen var fastfood og jeg hadde lite lyst til å søle kebabsaus på minsten. Ved frokosten før jeg reiste hjem så drakk jeg to kopper te, og ville ikke ha han i nærheten. Nå var jeg bare kjøpt på sykehuset og var ikke ute av rommet før vi reiste hjem, så fikk ikke sett på de andre.

Men jeg har hatt han i bæresjal mens jeg har vært på do feks. Og har heller ikke hatt problemer verken med å spise med han eller uten han.
 
Aldri drukket glovarmt med baby i nærheten av meg. Men å drikke sin lunkne te helt vridd på siden mens babyen ligger i bæreslynge på den andre siden er ikke farlig.
Det er heller ikke farlig å la babyen ligge i fred og ro å sove, mens mor får drikke... Trommevirvel! Varm og god te med god samvittighet :)
 
Her bruker jeg sengen rett og slett fordi jeg har nok med å holde meg selv oppe når jeg går nå etter fødselen
 
Ble "baljen" pga KS, men så fort jeg klarte å bære i sjalet hjemme så har han nesten "bodd" oppi der :)
 
Nei herregud! Må da få lov til å spise i fred uten å ha ungen hengende på meg. Er ikke en apekatt heller!! Betyr da søren ikke at de ikke får nok nærhet forde!!
 
Eg brukte boksen som du kaller deg for eg tenkte ikkje noe særlig over det og "alle" andre brukte jo de ;) :)

Med neste skal eg ha med bæresjal tenker eg :) for har virkelig funnet gleden i å bære :)
 
Jeg skal ha med bæretøy på barsell neste gang! Angret på jeg ikke hadde med sist...
 
Jeg hadde mer enn nok med å forflytte meg selv med bekkenløsning og mørbanket underliv, jeg greide ikke å trille boksen en gang den første dagen. Hadde ikke vært aktuelt å være mini for min egen del, men det burde ha vært tilbudt for de som har mulighet - det er jeg helt enig i!
 
Jeg brukte baljen som støtte :p Blodtap og en hb på under 6 gjorde at mor var rimelig ustø de første dagene ;)
Men som flere også skriver. Spise og gå på do gjør jeg helst alene. Jeg har barn på 8 og snart 2 og har til dags dato klart å både komme meg på do alene og spise uten dem på meg, selv om vi har vært hjemme alene.
Enkle barn? Ja kanskje det... Har bært dem masse allikevel, så jeg tror ikke de lider noen nød :)
 
Tror mange førstegangsforeldre fortsatt er litt nervøse for å skade den lille ;) ;)
Jepp, turde nesten ikke ta han opp for å bære han i armene, tryggest å trille da. Litt fordi det var førstemann og litt fordi jeg var utslitt og redd for å falle. Hadde ikke med meg sjal på sykehuset heller da. Denne gangen skal det med, er jo så herlig å bære
 
Vært på sykehuset nå og sett masse nybakte mødre i pasienthotellets kantine. Jeg har sett ÉN eneste mor som bar barnet sitt inntil seg mens hun spiste. De andre har babyene sine i disse trillekurvene (burene hehe...) og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke heller vil ha babyen i et sjal eller omså bare inni genseren sin mens de spiser?
En nyfødt veier ikke mye og har SÅ godt av den kropskontakten. Hvorfor skal babyene som har ligget hele sitt liv inni moren, ligge så langt unna henne?
Man får spist med en baby "på seg" også. Null problem.
Personlig så synes jeg disse trilleboksene er så gammeldagse.

Dere som har fødselen foran dere, kommer dere til å bære barnet inntil dere/holde det inntil dere, eller blir barnet liggende i en boks?

Dere som valgte boksen, var det fordi dere ikke tenkte over det, fordi alle andre gjorde det, eller var det noe helsemessig som gjorde at babyen ikke kunne bæres? Eeeller noe helt annet? Er interessant å høre. Og selv om jeg selv er negativ til å ha barnet så langt fra seg, så vil jeg gjerne vite hva tanken bak deres avgjørelse var/er :)
Hmmm, vel kan ikke snakke for andre men jeg hadde så vondt og greide ikke stå eller gå normalt på minst et par uker etter fødsel. Så bæring var nok ikke noe alternativ for meg, da jeg slet nok med å holde min egen kropp oppe:) men hadde babyen mye inntil kroppen når jeg satt da:)
 
Back
Topp