Hvorfor assistert befruktning?

*LilleMy*

Flørter med forumet
Hei :)

Vil dere dele årsak/grunn til at dere må igjennom assistert befruktning? Hvis dere vet hva som gjør at dere må ha hjelp da..

Her er det min kjære som har få og dårlige svømmere...men lykkelig for at de fant gode svømmere i bitestikkel:-) Nå venter vi vårt første icsi-barn sammen i januar:-)))) 6. Ivf-forsøk, hører til st.olav nå, hadde 3 ferskforsøk på Medicus først. Jeg har to tenåringer fra tidligere:-)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Just påvist tette eggledere. Henvist st. olavs, venter på svar. Har et barn på 4 år fra før da ...

her er det mannen som er problemet.
Lite sædceller og de svømmer dårlig.

Mannen har få og dårlige svømmere grunnet blokkerte sædledere. Fått medisiner (pergotime og antibiotika for å løse opp blokkeringen uten hell). Føler vi ikke blir tatt seriøst. Får beskjed om at vi fortsatt er unge og at ting kan gå bra. Vi tok saken i egne hender og er snart i gang med første icsi forsøk :)

Tette eggledere. Ellers er alt i skjønneste orden

---------------------------
Bruker mobilen nå :)

Endometriose, PCO, en tett eggleder og todelt livmor. Mannen har veldig varierende sædkvalitet. og så er vi blitt 40 år begge to, noe som ikke hjelper på saken. På tross av alt dette har jeg vært gravid hele 9 ganger, noe som viser at det som synes umulig eller vanskelig faktisk er mulig! :-)

Endometriose, PCO, en tett eggleder og todelt livmor. Mannen har veldig varierende sædkvalitet. og så er vi blitt 40 år begge to, noe som ikke hjelper på saken. På tross av alt dette har jeg vært gravid hele 9 ganger, noe som viser at det som synes umulig eller vanskelig faktisk er mulig! :-)

Har du mista alle 9 gangene?
Håper lille vil sitte snart. Og holde seg der i hele 9 mnd.

Det 3.svangerskapet gikk bra, han er en flott gutt i dag på snart 6 år! :-) Så mistet jeg fem på rad i tidlig abort. Det siste svangerskapet var i fjor, da hadde jeg vannavgang i uke 16 og fødte en gutt i uke 25, han fikk dessverre bare være hos oss i en time før han døde. Det er ganske nøyaktig 1 år siden (4. okt.)

Alt funker fint hos oss, men jeg har antistoffer som gjør at kroppen min bryter ned fosteranleggene som produseres av meg+mannen. Så vi forsøker med en matchende donor i håp om å klare å lure kroppen min. Vi har hver vår gutt fra før, men vi har abortert 5 ganger sammen.

her har jeg fått påvist endometriose, og han har og litt nedsatt på svømmerne sine...så to faktorer som spiller inn hos oss...

Sansynligvis rusk i egglederene. Mannens svømere er bra og jeg har el.hver mnd og alt annet ser bra ut.. Gyn.ville ikke sende meg til sjekk på egglederene,sa det var unødvendig å bruke tid i helsekø for å bekrefte når jeg var 33år og barnløs.

Samboer har dårlig antall og svømmere, men det er tydligvis varierende, for vi har vært gravide 4 ganger, men har mistet tidlig hver gang. De har funnet tilsutt at jeg har antifosfolipid syndrom, så nå vil jeg gå på blodfortynnende, og håper at det løser problemet med at jeg mister

Dårlig sædkvalitet..

Dårlig sædkvalitet her også

Her vet vi ikke hva som er problemet... Alt ser bra ut hos meg, og sambo er super bra svømmere... Bortsett fra at jeg har Chrons sykdom og sleit med dette i et par år etter fødsel, nå i topp form i minst et år! Har kikket på det meste med meg, så nå venter jeg på forsamtale til riksen. Men godkjent til ivf :) har ei datter på 4 år, vært prøvere i tre år.

Ble henvist med diagnose at jeg hadde PCOS.. men gyn ved ivf kunne ikke skjønne at jeg hadde fått den diagnosen... så det ser vel mer eller mindre ut til at vi er ufrivillig barnløse for hans svømmere er midt på treet. (Har blitt fortalt at jeg kan ha vanskeligere for å bli gravid pga en familiær sykdom, men uvisst om og i hvor stor grad da, er ikke noe påvisbart) :)

Back
Topp