Hvordan vite om man sover med et halvt øye åpent?

• Trådstarter Trådstarter Bkno9980982
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno9980982

Guest
Hvordan kan man finne ut av det, uten å få noen andre til å overvåke deg mens du sover?

Om man klarer å lukke øynene helt, så betyr det vel at man sover med de lukket?
Ja egentlig. Men vet det er folk som tror de sover med øynene lukket fordi det føles sånn ut for de, men at øynene deres likevel er pittelitt åpne.

Jeg har ei venninne som var helt sikker på at hun sov med øynene helt igjen, frem til vi filmet når hun sov ganske tungt en gang, og da fikk hun sett at de var litt åpne selv om hun sov tungt :hilarious:

Ja egentlig. Men vet det er folk som tror de sover med øynene lukket fordi det føles sånn ut for de, men at øynene deres likevel er pittelitt åpne.

Jeg har ei venninne som var helt sikker på at hun sov med øynene helt igjen, frem til vi filmet når hun sov ganske tungt en gang, og da fikk hun sett at de var litt åpne selv om hun sov tungt :hilarious:

Jeg la meg nettopp på sofaen og filmet mens jeg lukket øynene. De var helt lukket? Må jo bety at jeg sover med de lukket?

Jeg la meg nettopp på sofaen og filmet mens jeg lukket øynene. De var helt lukket? Må jo bety at jeg sover med de lukket?
Hehe, vet ikke. Men tror det er noe annet å være bevisst på det, en når man sover og slapper helt av :)

Min bror sover med halvåpne øyne
Han er i stand til å lukke dem å våken tilstand.

(men "å sove med et halvt øye åpent" tenker jeg mer på som et utrykk i overført betydning)

Min bror sover med halvåpne øyne
Han er i stand til å lukke dem å våken tilstand.

(men "å sove med et halvt øye åpent" tenker jeg mer på som et utrykk i overført betydning)

Så han lukker dem helt igjen?

Hvordan da? Folk som ikke sover med lukene lukket er vel pga lukkemuskelen i øyet?
Det er ikke pga lukkemusklene i øyet. Det handler like mye om de signalene hjernen humør til kroppen. En venn av meg legger seg med lille øyne. Men når han faller i Rem søvn åpner de seg... helt sprøtt. [emoji14]

Så han lukker dem helt igjen?
Våken ja, lukke, knippe igjen, No problem

Men når han sover ser du øyet som beveger seg. Kult/creepy

Min svigerinne har bekreftet at han gjør det enda

Mannen min har gjerne øynene halvåpne når han sover, sånn at jeg flere ganger har lurt på om han ser på meg eller ei. Eldstejenta vår har visst arvet dette, har sett henne sove med øynene på gløtt, hun også. Og de er jo helt i stand til å blunke med øyet helt, så lurer på om det er noe annet, at øyelokkene kanskje er litt korte for eksempel, så når man er så avslappet som man er når man sover så glir de litt opp.

Men det er neppe noe å tenke på, med mindre du sliter med noe. I så fall hadde jeg snakket med en lege, øyelege eller noe.

Back
Topp