Hvordan ville du reagert?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Jeg har ei bestevenninne som nå skal bytte jobb og maser på meg på at vi skal ta en jentetur til helgen. Jeg hadde tenkt å fortelle henne at jeg er gravid tidlig, men må gjøre det personlig. Jeg fikk ekstremt mye støtte fra henne sist gang jeg var gravid og måtte ta abort pga store misdannelser. Så jeg har overtalt henne til Gøteborg med tivoli og spa for det er jo enkelt alkoholfritt. Problemet et bare at vi er rimelige partyjenter begge to og hun forventer seg nok tur på byen. Siden jeg ikke har mulighet for å treffe henne før avreise og ikke vil fortelle det over telefon så blir det jo til at hun får vite det på toget til Gøteborg. Jeg vet hun blir glad på mine vegne, men samtidig skuffet pga jenteturen ikke blir som hun forventet. I tillegg er det jo disse ustabile hormonene som kan slå inn og kreve sitt :confused:

Noen tanker eller råd?

Hvis jeg hadde vært venninnen din som var så støttende gjennom ditt forrige svangerskap, ville jeg grine av glede for at du var gravid igjen, heller enn å grine over tapt partynight :) Det går nok helt fint! :) Gratulerer med den lille, håper det går bedre denne gangen <3

Partykveld kan dere ta igjen senere vel :) Hun blir helt sikkert overrasket, og hvis hun ikke blir glad på dine vegne etter hva hun vet du har vært i gjennom skjønner jeg ingenting. Skal dere på St. Jörgens?

Hun blir sikkert glad :) men husk på at gravide skal være forsiktige med karuseller og berg og dalbaner!

Jeg håper at hun reagerer med glede og ikke skuffelse når du forteller det. Og det kan jo være at du likevel kan være med ut og ha det litt gøy, det er lov å kose seg uten alkohol ;) Og hvis hun blir sur fordi du blir uvel underveis er det dårlig gjort av henne, du har tross alt ingen kontroll over det som skjer i kroppen din.

Partykveld kan dere ta igjen senere vel :) Hun blir helt sikkert overrasket, og hvis hun ikke blir glad på dine vegne etter hva hun vet du har vært i gjennom skjønner jeg ingenting. Skal dere på St. Jörgens?

Tittet litt på st.jørgens eller arken. Er lit det jeg tenker på da, at hun får vite det først etter at vi reiser på turen :)
Har du vært der og kan anbefal dene ne eller andre?

Jeg håper at hun reagerer med glede og ikke skuffelse når du forteller det. Og det kan jo være at du likevel kan være med ut og ha det litt gøy, det er lov å kose seg uten alkohol ;) Og hvis hun blir sur fordi du blir uvel underveis er det dårlig gjort av henne, du har tross alt ingen kontroll over det som skjer i kroppen din.
Sur blir hun nok ikke, men litt redd for at hun blir skuffet. Tenkte ta med en flaske sjampis til henne da og en alkoholfri til meg for å se om det hjelper. da kan vi jo fortsatt "drikke i lag" :P

Tittet litt på st.jørgens eller arken. Er lit det jeg tenker på da, at hun får vite det først etter at vi reiser på turen :)
Har du vært der og kan anbefal dene ne eller andre?

Har bare vært på St.Jörgens, så kan ikke sammenligne,men jeg syns det var helt fantastisk og har planer om en tur dit i løpet av svangerskapet. Vi var der en helg. I tillegg til sparitualet valgte jeg massasje og ansiktsbehandling. Flinke folk og god service. Maten var nydelig, eneste var at det var litt trangt og masete rundt rawfoodbuffeten, men man må jo ikke spise det der.

Har bare vært på St.Jörgens, så kan ikke sammenligne,men jeg syns det var helt fantastisk og har planer om en tur dit i løpet av svangerskapet. Vi var der en helg. I tillegg til sparitualet valgte jeg massasje og ansiktsbehandling. Flinke folk og god service. Maten var nydelig, eneste var at det var litt trangt og masete rundt rawfoodbuffeten, men man må jo ikke spise det der.
Så bra. Var det mange forksjellige steder å velge mellom der? Har du vært på andre spa som du kan sammenligne med? St.jørgens ligger jo nærmere sentrum så bedre for oss, men ut fra hjemmesiden deres så ser det mye mindre ut en arken som virker å ha flere tilbud.

Back
Topp