Lykkeliky
Gift med forumet
ORIGINAL: sunMAId
Jeg kan likegjerne skrive hva saken gjelder. Det gjelder en ribbevegg som er montert på et lekerom hvor barna bruker å være. Dette er en basebarnehage, så det er et felles lekerom på ca 8 kvm som er på deling på 30 barn. Det er dør mellom lekerommet og basene. Barna som leker der inne er stortsett helt alene, det har iløpet av 1,5 år aldri vært en voksen sammens med barna der inne de gangene jeg har hentet min sønn ut av lekerommet ved hentetiden.
Her om dagen kom sønnen min på 3 år og tantebarnet mitt (som også går i barnehagen) og fortalte at tantebarnet mitt hadde satt HODET fast øverst i ribbeveggen. Sønnen min forteller videre at han måtte hente en av de ansatte, slik at de fikk løst hodet.
Det jeg også reagerer på er at det ikke er sikret under ribbeveggen, noe som vil si at hvis to barn som klatrer øverst i ribbeveggen begynner å krangle, og en av de skulle være så uheldig å falle ned : da slår barnet seg ganske kraftig i murgolvet !
I verstefall, kunne faktisk tantebarnet mitt hengt seg.. Og greit nok, barn forteller mye rart..men to 3åringer (ene er nettopp fylt, den andre fyller 3 år i år) forteller ikke samme historie !
synes dette er litt skremmende jeg !
Dette er et fellesrom hvor barn fra hele barnehagen kan være. Derfor synes jeg det var helt riktig at du tok dette med styrer, som har hovedansvaret for alle barnas sikkerhet. Pedleder må jo være helt idiot som ringte og kjeftet på deg for dette. [:@] Veldig bra med foreldre som deg som sier ifra når barnas sikkerhet ikke blir ivaretatt på en tilstrekkelig måte!