Pia81
Elsker forumet
Nei folk kan ikke si" hva de vil" her. Det er et diskusjonsforum ja, og her er det regler. Disse regelen skal spare forl for personangrep og mobbing. I et diskusjonsforum skal man si meningene sine og komme med sakelig argumenter!
Jeg er forholdsvis ny her inne... eller har holdt meg til juniklubben min til nå.. Men så tenkte jeg at jeg skulle sette meg ned å prøve å komme inn i noen av diskusjonene her på generell.. Nå har jeg lest mye om dette med abort/ikke abort rundt "lille fe" og jeg må si at jeg er sjokkert...
Jeg signerer det med at man SELVFØLGELI kan komme med sine meninger her, men det er noe med måten ting blir sagt på. Og noen av kommentarene er jo rett og slett usaklige.. Er en fjortis, kan ikke skrive, splitta personlighet... Hvis dette er saklige meninger, og ikke mobbing så lurer jeg på hva som er mobbing her inne! Hva skal man med fiender, hvis man har så koselige venner....??
Jeg skjønner det at det ikke er særlig koselig å få en pm der man blir kalt bitch osv, dette var jo dumt gjort av lille fe.. (Men Maritk har jo selv sagt at hun fikk en unnskyldning for dette, som hun godtok...) Men lillefe innrømmer faktisk at hun har det veeeldig vanskelig her og at hun sliter med store problemer... Hvis hun ikke har andre å snakke med, enn de på forumet her, så håper jeg vi kan prøve å gi henne noen svar og støtte, i steden for å mobbe...
Jeg kaller det mobbing.. Jeg jobber selv som barnevernspedaog, og slike personangrep som jeg nevnte ovenfor kan jo ikke være noe annet enn det.. Kanskje var det ikke ment som mobbing fra de som sa det.. Noen gang blir man revet med, og skriver før man får tenkt helt igjennom hvordan en som har store problemer kan takle et slikt svar. Vi takler jo alle sammen ting forskjellig.. Men jeg håper at vi her inne er såpass voksne at vi kan ta litt hensyn hvis noen innrømmer at de har store problem, er deprimert eller sliter med noe. Da er man i en skjør situasjon, og tåler ikke like bra og få dårlige kommentarer slengt rundt seg...
Unnskylder ikke det som lillefe har sagt, noe av det var heller ikke så fredelig. Men vi skal da ikke bli uvenner her inne?
Ser det er flere som har reagert på noen sine kommentarer, og håper vi blir enige alle sammen om at vi helst vil ha det saklig her inne, og at ALLE og ENHVER ser seg frabedt usaklige slengbemerkninger og mobbing. Slik at vi åpner for at alle kan komme med sine problemer så vel som gleder her inne..