Hvordan vil en evt. ny graviditet bli?

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hei!

Jeg har to barn.
Med nr.1 hadde jeg små bekkenplager mot slutten av svangerskapet.
Med nr.2 hadde jeg enorme smerter i bekken fra dag 1 og det fortsatte gjennom hele svangerskapet. (Avhengig av krykker stort sett hver dag)
To uker etter fødselen var det noenlunde bra igjen.
Hvordan vil et evt. nytt svangerskap bli? Er jeg dømt til å få trøbbel med bekkenet, eller er det en mulighet for at det vil bli bedre ved et nytt svangerskap?

Og, er det noe jeg kan gjøre allerede nå, for å forebygge til neste svangerskap?

Hei:)

det som er utfordrende men bekkenet er at brusken som sitter forran i symfysen og brusken på begge sider av nedre de av korsrygg blir løsere når du blir gravid. Dette av hensikt at bekkenet skal kunne utvide seg og barnet skal få plass til å komme ned i fødselskanalen. Dessverre er det slik at har du en skjevhet i bekkenet fra tidligere kan et « løsere» bekken gi mye smerte, eller at du har en låsning i bekkenet som blir forverret. Noen vil ha veldig god effekt av fysio, og trening for å stabilisere, andre har en låsning som må knekkes opp av kiropraktor, og noen har veldig god effekt av manuellterapeut. Det som fungerer på noen fungerer ikke på alle - som baseres på om det er det løst bekken eller «låsning/ skjevhet» i bekkenet.

Hvordan ditt neste svangerskap vil bli kan jeg ikke si med sikkerhet.

For å forebygge, kan du ta en time hos kiropraktor som er flink med kvinne bekken og evt gravide for en vurdering og evt justering før du blir gravid. Evt også i kombinasjon med fysioterapeut som kan gi deg forebyggende øvelser for å styrke.

Håper dette var til litt hjep:)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp