Hvordan vet man om man har bakoverbøyd/vendt livmor??

Lykkepjuska

Elsker forumet
Hadde GU, og han sa at det visste man ikke? Han er utenlandsk, så kan være at han ikke forsto mitt spørsmål, eller jeg hans svar..?

Hmmm...

Sist jeg var og tok celleprøve, fortallte legen meg at min var bakovervendt ivertfall. Legen stikker vel to fingre inn for å kjenne på livmoren, ivertfall slik det ble gjort hos meg.(hadde med legestudent som aldri hadde vært med på gu før, derfor litt grundig sjekk)

Det ser jo gyn. Om ikke bør han finne seg en ny jo! Livmoren er jo feil vei. Dette fikk jeg beskjed om under min første gyn-time for mange år siden.

Jeg tok mr en gang av bekkenet og der så de det.. Men gynekologen så det også med en gang. Tappen sitter jo ikke der den opprinnelig skal.. Første gang jeg var hos gynekolog så kjente han på livmor på innsiden og sa den var bakoverbøyd. 

Så utrolig snodig. Skal mest sannsynlig på UL i morgen, skal spørre igjen da. Siden ingen har sagt noe, så har jeg vel ikke det? Har ikke hadde veldig mange GU'er, men har hatt noen forskjellige leger, blant annet på legevakta i Oslo, Oslo City legesenter, Volvat, og selvsagt på sykehuset da jeg måtte ha utskrapning..  Også denne siste da.  :-S
Nei, har nok ikke det!

Back
Topp