Hvordan vet man at man mister spiren?..

Charlotte_86

Flørter med forumet
Jeg lurer bare på hvordan man vet at man mister spiren sin...? vil det alltid komme med masse blod?

(det er ikke noe som er skjedd med meg, men er bare så engstelig for dette, etter å ha lest at mange har mistet spiren sin ila uke 5-7...)...

Visst du mister med en sa kommer det en del blod sammen med smerter. Så da veit du dét på en måte. Eller du kan ha en MA, da bare dør embryoet og du kan være helt normal og fortsatt føle deg gravid. Er vanligst å miste tidlig tror jeg. Jeg har opplevd begge og like ubehagelig alle tre gangene. Men ikke gå å tenk på det, bare vær glad for alle symptomene du får og har, og ha tru på at lille spire skal bli lenge :)

Takk for svar.. Hva betyr MA?

MA - medisinsk abort
SA - Spontan abort

M
Charlotte_86 skrev:
Takk for svar.. Hva betyr MA?

MA= missed abortion. dvs fosteret har dødd, men kroppen har ikke fått det med seg og ikke støtt det bort.
noen blør i svangerskapet uten at det betyr noen ting, andre blør aldri..
Det eneste som kan si om du har mistet er ulatralyd eller gjentagende blodprøver som sier at hcg nivået synker.

Det beste du kan gjøre for deg og ditt kommende barn er å slappe av og prøve å ikke bekymre deg for mye :) Du kommer garantert til å få 9 flotte måneder framover! Intuisjonen min e ganske sterk på det ;) Klem

Back
Topp