Hvordan vet man at man er ferdig med å få barn?

twinsplusone

Betatt av forumet
Hvordan vet man at man er ferdig, at man er helt sikker på at man ikke ønsker flere?

Nå er minstemann bare seks uker, men lurer på om jeg ønsker en til etterhvert :eek: De to første var tvillinger, og nå som nummer tre kom merker jeg hvor stor forskjell det kan være på å få en sammenlignet med to. Mye mer ro og kos nå, selv om vi gjorde det beste ut av det sist også, da det var en god del mer hektisk.

Blir så usikker på om jeg bare ønsker en ny runde med graviditet og barseltid. Er tydeligvis en av de rare som stort sett har syntes det har vært koselig å gå gravid :p Jeg bør vel i alle fall være fornuftig og vente til hormonene har stabilisert seg mer :rolleyes: Nyte babytida som er nå i første omgang, synes det går så mye fortere nå :oops:
 
Først og fremst; gratulerer med nyfødt skatt :joyful:

Jeg er som deg, elsket å gå gravid. Gikk 1 uke over termin med begge barna mine, begge gangene kunne jeg godt ha tenkt meg å hatt de innabords (er det tillatt å si det sånn? :hilarious:) ett par måneder til :p

Hadde det vært opp til meg hadde jeg lett kunne fått 5-6 barn, men der blir vi dessverre stoppet av økonomien.
Jeg vet at jeg aldri kommer til å føle meg ferdig med å få barn, så kan i grunn ikke svare deg på spørsmålet ditt :rolleyes: Noen føler seg bare aldri ferdig, men én plass må man jo bare stoppe (den plassen varierer fra par til par :))

Nyt babytida! :Heartred
 
Først og fremst; gratulerer med nyfødt skatt :joyful:

Jeg er som deg, elsket å gå gravid. Gikk 1 uke over termin med begge barna mine, begge gangene kunne jeg godt ha tenkt meg å hatt de innabords (er det tillatt å si det sånn? :hilarious:) ett par måneder til :p

Hadde det vært opp til meg hadde jeg lett kunne fått 5-6 barn, men der blir vi dessverre stoppet av økonomien.
Jeg vet at jeg aldri kommer til å føle meg ferdig med å få barn, så kan i grunn ikke svare deg på spørsmålet ditt :rolleyes: Noen føler seg bare aldri ferdig, men én plass må man jo bare stoppe (den plassen varierer fra par til par :))

Nyt babytida! :Heartred

Tusen takk for det :Heartred

Hihi, føler meg litt rar innimellom som trives med å være gravid :shy: Føler meg teit og full av barseltårer når jeg kvier meg helt villt til å rydde bort gravidklærne. Tar dem faktisk fram av og til :hilarious: Tenk om de ikke skal brukes mer :oops: Men har bestemt meg for å nyte babytida nå :Heartred Og heller ta en ny vurdering når jeg er tilbake i jobb igjen og ting blir mer normalt. Virker veldig langt fram i tid nå, men det går vel rasende fort med de nye permisjonsreglene o_O Her er mannen i huset mest ivrig på stor ungeflokk, så det hinderet har jeg i alle fall ikke :hilarious:
 
Vi prøver på nr4 nå da vi ikke føler oss ferdig :p vet ikke om vi vil føle oss ferdig med 4? det vil tiden vise
Gratuleter med lille ny! nyt nyt nyt :)
 
Har akkurat fått nr 3 og er ferdig. Jeg hater å gå gravid, men de to første ble født i uke 38+0 og 37+6 med kjappe enkle fødsler. Ble konidisert 1 år etter at nr 2 ble født og srrdsnnelsen gjorde nå at jeg ble satt igang med ballong i uke 39+3 etter 2 mnd med smerter. Han kom 39+4 etter at vannet gikk på morran. Nr 1 tok 5 timer fra første tegn, nr 2 tok 4 timer fra vannavgang. Pga srrdannelser etter konidisering ble jeg satt igang og fra vannavgang tok det 11 timer med nr 3. De måtte også tøye livmoråpningen for at fødselen skulle gå fremover da den ikke åpnet seg selv pga arrvev. Det gjorde sinnsykt vondt. Heldigvis kun 1.5 min pressing da. Men ble nok litt kurert for flere barn pga arrvevet. Han er 1 mnd i morgen. Jeg har også lurt på det om man veit om man er ferdig. Hadde mine fødsler vært som nr 1 og nr 2 og svangerskapet like enkelt som med nr 2 så kunne jeg fått mange barn, men sånne ting får man ikke styrt.
 
Jeg vet ikke, tror det lønner seg med god kommunikasjon om det med både seg selv og partner da :)

Her har vi to og er ferdige, var litt innom tanken på en nr tre under graviditeten med siste, men ferdig etter fødselen. Hatt lette svangerskap og greie, raske fødsler. Jeg tåler godt den intense babytida med amming 24/7 og nærheten, liker det og. Men jeg liker enda bedre det å ha litt større (2,5 år og eldre) barn, enkelt og greit. Og kjenner med minste nå som er straks 3 måneder at det går helt fint å ikke oppleve det igjen - jeg elsker hver bit av utvikling fordi han blir større liksom :) Gleder meg til livet fremover med gutta mine, og kjenner ikke behov for en til nå som yngste er her :)
 
Back
Topp