Hvordan vet man at det er liv?

svada

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
De siste dagene har jeg tenkt fælt på om det fremdeles er liv i magen min. Var på TUL i uke 8 og da fikk jeg se et hjerte som slo. Er 13 uker i morgen og har ikke OUL før i uke 19. Det er så utrolig lenge til, og jeg er så redd for at ting ikke er som det skal inni her..

Har hatt svært få plager siden jeg fant ut at jeg var gravid, det eneste er trøtthet, sult, ømme bryster og utflod. De samme symptomene er fremdeles her men svakere enn før.

Jeg vet at jeg selvfølgelig kan bestille en UL-time privat, men jeg prøver å være tålmodig og ikke tenke sånn på det også... AKK. Mange av dere andre som stadig tenker på det også?

Har time hos legen i morgen for svangerskapskontroll - håper hun kan si noe ut i fra prøvesvar. Krysser fingrene for at hun kan sjekke med doppler også. Vet ikke om de gjør det hos legen?

Lykke til, det er nok liv skal du se :) Min lege har hvertfall doppler, skulle tro det var vanlig :)

Tanken har slått meg også noen ganger, har hatt de samme symptomene som du har. Og i det siste har jeg ikke hatt særlig til symptomer. Er akkurat 13 uker idag og klarte ikke vente med ul til den ordinære i slutten av november. Skal på tidlig ul på torsdag. Er ikke det at jeg er så bekymra for at noe er galt, regner med kroppen hadde sagt ifra da. Har ikke hatt smerter, blødninger eller noen dårlig følelse. Men har så lyst å se den lille og tenker at jeg kan spandere en tidlig ul på oss da det er vår første :) Er litt dyrt da(1250,-), men føler at det er verdt det :)

Håper du finner ut av hva du ønsker. Anbefaler deg å bestille tidlig ul hvis du stresser mye rundt det og er mye bekymra.

Har hørt at noen fastleger har doppler, så du kan jo vente å se til du har vært der. Lykke til :)

Det er viktig å huske at de aller fleste svangerskap går veldig bra. Har du passert uke 12 uten blødning eller andre tegn på at noe er galt, så er det mest sannsynlig bra

Det vil være en kontroll hos lege /jordmor før oul. Be om å få høre hjertelyd da!

Da har jeg vært hos fastlegen og hørt hjertet til den lille slå. For en fantastisk følelse. :)

Fortalte legen at jeg hadde vært litt nervøs de siste ukene da formen var så bra og symptomene så få, og hun sa jeg bare skulle være glad for at jeg var så heldig.

Nå senker jeg skuldrene og gleder meg til OUL om 5 uker. Takk for fine svar. Alltid godt å høre hvordan dere andre tenker og har det også. Man blir litt tullerusk av å være ny på dette. :)

Det er også mulig å kjøpe seg doppler selv hvis du blir bekymra igjen. Det har roet meg veldig flere ganger :) Herlig å høre at du fikk høre hjertelyd ❤

Første svangerskap var ikke jeg på tidlig ul. Hørtr ikke hjertelyd hos jordmor før uke 15. Så vet følelsen. Lite symptomer da.

Denne gangen har jeg vært på tidlig ul i uke 7. Så det var noe der og bankende hjerte.
Har ikke vært på noe mer.
Skal ikke på noe før ordinær ul :-) mye kvalm nå da og sulten.
Har doppler hjemme. Så tror jeg har funnet hjertelyden flere ganger.

Det er også mulig å kjøpe seg doppler selv hvis du blir bekymra igjen. Det har roet meg veldig flere ganger :) Herlig å høre at du fikk høre hjertelyd ❤
Jeg har tenkt på det flere ganger den siste tiden, men jeg tror jeg blir gal om jeg skal ha det i hus. Blir vel liggende med den fra jeg er ferdig på jobb til jeg skal sove da sikkert, haha. :p

Jeg har tenkt på det flere ganger den siste tiden, men jeg tror jeg blir gal om jeg skal ha det i hus. Blir vel liggende med den fra jeg er ferdig på jobb til jeg skal sove da sikkert, haha. :p
Haha, ja, da er det kanskje like greit å la være :P

Hadde vært sånn selv om jeg hadde :P Og man skal vist ikke bruke for ofte pga fare for oppvarming av foster og vann, så får vel bare vente på daglige spark :)

Var på tul både i uke 9 og 12, og var da kjempenervøs før begge ultralydene om det var liv... nå har jeg kjent så vidt noen bobler, men ser virkelig frem til jeg kjenner daglig bevegelse slik at det ikke er noe tvil :)

Hurra for doppler sier nå jeg ;)

Enig i at denne perioden er litt kjip. Ikke veldig tydelige bevegelser ennå, lenge til oul og en god stund siden tul for mange... Da blir man fort litt småtullete i hodet av å gå å tenke på om alt er ok der inne!

Back
Topp