hvordan vet man at det er depresjon

Lillerosin89

Glad i forumet
jeg har hatt så vonde tanker i hodet om hvordan jeg skal klare å ta livet av det jeg elsker mest av i verden[:(] har begynt å gå til psykolog men føler han ikke vil hjelpe meg[:(]
 
Mulig jeg har misforstått fullstendig nå, men mener du at du har tanker i hodet om å ta livet av babyen din? Men hvorfor føler du at psykologen din ikke vil hjelpe deg, har han sagt det? Sender deg en god trøsteklem! [:)]
 
ORIGINAL: tiriltutta

Mulig jeg har misforstått fullstendig nå, men mener du at du har tanker i hodet om å ta livet av babyen din? Men hvorfor føler du at psykologen din ikke vil hjelpe deg, har han sagt det? Sender deg en god trøsteklem! [:)]
 
ja vet det er mange som tenke hva F*** feiler det henne, men ikkje missforstå det er kun tanker, jeg kunne ALDRI I MITT LIV funnet på å gjøre noe slikt, det er bare det at alt har vært et rent hellvette i fra dag 1 jeg fant ut at jeg var gravid og sa til BF at jeg skulle beholde, det kom trussel på trussel, og nå for noen måneder siden hopet hode seg opp og tanker svirret, og tankene mine fant ud at det var den beste løsningen på problemt, så klart er det ikke den beste løsningen[:)] jeg elsker jo lillemor av hele mitt hjerte [:D] nei han der psykologen hmm han rabler opp i gamle ting som jeg er veldi så ferdig med som jeg nå sitter å ler av når jeg tenker på det selv, og når han da vil dra fram b.verne føler jeg bare at tenker at jeg er en drittunge på 20 år som ikke kan ta vare på en bebis, lillemor gråter ALDRI hun åler seg bort over gulvet å smiler dagen lang, har fått masse ros fra helsestasjonen om hvor flink jeg har vært og hvor flink jeg er til å leke med lillemor og prøver å lære henne forsjellige ting, men når han blander inn b.verne får jeg helt frysninger i kroppen og sidder bare å tenker å tenker om hva som kan skje..
for all del jeg elsker min lille gulljente over alt på denne jord, dette har bare vært vonde og idiotiske teite tanker som har svidd rundt i hodet på meg.. ALDRI ville jeg lakt en lillefing på snuppa[:(]

håper virkeli at dere ikke tok det bokstavlig at jeg ville ta livet hennes[&o][:(]
 
ORIGINAL: lenah

ja vet det er mange som tenke hva F*** feiler det henne, men ikkje missforstå det er kun tanker, jeg kunne ALDRI I MITT LIV funnet på å gjøre noe slikt, det er bare det at alt har vært et rent hellvette i fra dag 1 jeg fant ut at jeg var gravid og sa til BF at jeg skulle beholde, det kom trussel på trussel, og nå for noen måneder siden hopet hode seg opp og tanker svirret, og tankene mine fant ud at det var den beste løsningen på problemt, så klart er det ikke den beste løsningen[:)] jeg elsker jo lillemor av hele mitt hjerte [:D] nei han der psykologen hmm han rabler opp i gamle ting som jeg er veldi så ferdig med som jeg nå sitter å ler av når jeg tenker på det selv, og når han da vil dra fram b.verne føler jeg bare at tenker at jeg er en drittunge på 20 år som ikke kan ta vare på en bebis, lillemor gråter ALDRI hun åler seg bort over gulvet å smiler dagen lang, har fått masse ros fra helsestasjonen om hvor flink jeg har vært og hvor flink jeg er til å leke med lillemor og prøver å lære henne forsjellige ting, men når han blander inn b.verne får jeg helt frysninger i kroppen og sidder bare å tenker å tenker om hva som kan skje..
for all del jeg elsker min lille gulljente over alt på denne jord, dette har bare vært vonde og idiotiske teite tanker som har svidd rundt i hodet på meg.. ALDRI ville jeg lakt en lillefing på snuppa[:(]

håper virkeli at dere ikke tok det bokstavlig at jeg ville ta livet hennes[&o][:(]

HUff, stakkars deg[:(] Må jo være helt forferdelig å ha sånne tanker. Håper du kan få litt bedre hjelp snart da, du kan jo prøve og bytte psykolog?? Du kan ikke få noen medisiner som roer tankene litt da?? Jeg har fått cipralex pga angsten min, men jeg har ikke turt å ta de[8D] Men jeg må nok bare gjøre det, for jeg tror de kan hjelpe meg masse[:)] Bare og sende meg pv mail om du vil snakke eller lufte tankene dine hvertfall[:D] Synes du høres ut som en snill og god person jeg, og du er helt sikkert en kjempegod mor[;)][:)]
Klemm fra meg og William[:)]
 
Jeg tror første skritt vil være å kutte kontakt med "BF" hvis han nå er ekstype. Hvis han ikke er ekstype, burde du vurdere å sørge for at han blir ekstype. Hvis han har kommet med trussel etter trussel fordi du har sagt at du ville beholde barnet, så er det kanskje han som er problemet ditt, at du strever etter å gjøre han til lags/fornøyd, lar deg hjernevaske av han, prøver desperat å få ting til å "fungere" med han i et forhold, noe som er umulig med barn hvis det dreier seg om en type som ikke vil ha barn og er villig til å true.

Slutt å lev/tenke gjennom typen/eksen din, og tenk selv, du klarer deg fint uten en som truer, og fint uten en som ikke vil ha et barn du har født. Virkelighetsbildet ditt er nok litt vridd i den forstand at du prøver å få et puslespill til å passe med en brikke som ikke passer i det hele tatt inn i helheten, og du har fått det for deg at det er barnet som er den upassende brikken antageligvis fordi det er hva eksen/typen din har fått deg til å tro, når det i realiteten er han som ikke passer inn, det er han som er den skeive brikken.

Det ville vært en god start, når du har gjort det: Skaff deg en ny psykolog.
 
Jeg tolket det ikke som at du hadde lyst til det nei. [:)] Vet hvordan det er å slite med tvangstanker, og andre vonde tanker, så det skal du ikke tenke på. Jeg skjønner at du ikke har det noe godt, men uansett hva du tenker om det å få hjelp - så synes jeg faktisk at det er eneste utvei. Det må ikke være en psykolog, gå til legen din og forklar problemet. Legg stor vekt på at dette ikke er reelle tanker! Jeg har selv vært åpen om mine lidelser (adhd, depresjoner, angst, tvangstanker) fra dag 1, og det har vært flere som har tatt opp temaet barnevernet. Disse menneskene satt jeg på plass med en gang. Jeg trenger ikke enda en angst, jeg trenger ikke å bekymre meg for at noen skal ta ifra meg barnet mitt. Jeg trenger støtte og veiledning! Det tror jeg du trenger også [:)] Det er viktig å komme til bunns i hvorfor du har slike tanker, kanskje har det ikke noe med barnet å gjøre i det hele tatt?
 
Ser at dette er en gammel tråd, men vil bare skyte inn at barnevernet hovedsaklig hjelper med støtte, råd og veiledning. Kun unntaksvis plasseres barn, og da etter at det meste er prøvd.
Håper det går bra med deg.
 
Enig med irisak. Det er masse negativt om barnevernet i media grunnet enkelt saker knyttet til omsorgsovertakelse, vi får alltid høre mor/far sin side, men aldri barnevernet pga taushetsplikt. barnevernet kan være en god hjelp i vanskelige livssituasjoner. SOm feks å stille med mulighet for besøkshjem for barnet, "barnepass", veiledning knyttet til psykisk helse osv.

Først og fremt vil jeg bare si at du er IKKE gal, selv om du sitter med tanker om at du er det så er de tankene du har kun tvangstanker og 99% av personer med tvangstanker gjennomfører aldri tankene sine. Tankene er knyttet til angst og er en form for reaksjon på aktuelle problemstillinger du kanskje står ovenfor eller problemer i livet ditt.

Din nåværende psykolog er sikkert innstilt på å gi deg psykoterapi der han går gjennom hendelser som skjedde for 10 år siden, som mange mener at stor påvirkningskraft per dags dato. Kanskje du skal sette deg ned og lese litt om forskjellige behandlingsformer. Basert på informasjon kan du jo kanskje se hva du føler vil hjelpe deg? går du til privat eller offentlig psykolog? Hvis du har fått tilbud om psykolog gjennom helsestasjonen, så si til han at denne behandlingsformen funker ikke for meg, vi må prøve noe annet- han må hjelpe deg uansett:) Hvis du går til en privatpraktiserende har de som regel hvert sitt felt, og da er det best å finne en ny.

Kognitiv terapi (går ut på å endre tankemønstre, eksponeringstrening ved angst m.m) er en veldig god terapiform som ikke fokuserer på ting som skjedde for 10 år siden, men her og nå.

Snakk med psykologen din og du har fullt mulighet til å bytte:) Men bare sier det er gang til, vet du tenker det... du er ikke gal! Mange som er i din situasjon som har tenkt det samme, og du er sterk som tør å bryte stillheten mange sliter med! [:)][:)]

lykke til søta! vet det blir bra til slutt![:)]
 
Back
Topp