Hvordan vet jeg hvilken uke er jeg egentlig?

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
hei
Ringte gyn for å bestille time
Jeg hadde første mensdag 5.sep. Usikker på nå er var. En dag mellom CD11-13 kanskje.

Da jeg har uregelmessig mens vet jeg heller ikke hvor lang syklus jeg har :/
Ifølge preglife var det 5(4+6). Legen mente det var 5(4+4?)

Det er ikke så stor forskjell men hadde gledet meg til uke 6 :D

Fram til ultralyd skal du følge mensdatoen din :)

Fram til ultralyd skal du følge mensdatoen din :)

Skal man? Jeg har regnet ut fra unnfangelsesdag siden jeg brukte eggløsningstester test + hadde samleie kun en dag. Så føler den stemte mer enn første dag i mens for har så uregelmessig mensen. Men da har jeg kanskje regnet meg til feil termin da :)

Skal man? Jeg har regnet ut fra unnfangelsesdag siden jeg brukte eggløsningstester test + hadde samleie kun en dag. Så føler den stemte mer enn første dag i mens for har så uregelmessig mensen. Men da har jeg kanskje regnet meg til feil termin da :)
De færraste vet jo nøyaktig når unnfangelsen var, men på alle kontroller og undersøkelser fram til oul så går de ut fra sist mens :)

Tror man kan regne fra unnfangelse også? :)

Selv om man vet når man hadde sex er det ikke sikkert barnet blir unnfanget før opptil 48 timer etterpå. Spermen lever lenge, og selve unnfangelsen er jo ikke før sperm møter egg.

Eneste sikre måte å regne fra unnfangelse er dersom det ble satt inn et befruktet egg via prøverør eller tilsvarende.

Bruker første dag i siste mens før oul:) jeg hadde ingen mens, men vet når EL var. Men ble henvist til ultralyd alikvel. Så du blir nok da evt korrigert tilbake på OUL hvis EL var senere enn rundt CD14 ;)

Selv om man vet når man hadde sex er det ikke sikkert barnet blir unnfanget før opptil 48 timer etterpå. Spermen lever lenge, og selve unnfangelsen er jo ikke før sperm møter egg.

Eneste sikre måte å regne fra unnfangelse er dersom det ble satt inn et befruktet egg via prøverør eller tilsvarende.
—-

Aha, da aner ikke jeg min termin iallefall, min syklus er alt fra 22 til 47 :)

—-

Aha, da aner ikke jeg min termin iallefall, min syklus er alt fra 22 til 47 :)

Vel, om du bare hadde sex én gang så har du jo en luke på 2-3 dager å forholde deg til :) Litt mindre slingringsmonn :p

Back
Topp