Hvordan vet du at

Tamera1985

Betatt av forumet
livmoren ligger framme eller bak???
hvor morkaken ligger??? 
om det er liv du kjenner eller bare luft å div så tidlig??? 
Er 13 uker på onsdag :)

Hmm.. Du kan så si! :) 

Jeg tror det er sånn at; 

Hvis du bærer langt foran, så får du mage og stor mage veldig tidlig! 
Hvis noen bærer bak, så blir ikke magen SÅ stor.. Mer en vanlig størrelse! :)

Hvor morkaken ligger, det finner du ut av på ultralyd.. 
Ligger den foran, kan det ta lenger tid før du kjenner spark, ettersom
morkaken er i veien! :) 
Ligger den bak er det ikke noe problem å kjenne det tidlig (i de fleste tilfeller) 

Morkaken kan også ligge nede.. Det er ikke bra! Som regel flytter den seg oppover nærmere fødsel, hvis ikke, må man ha keisersnitt.. Ligger den nede kan man oppleve blødninger.. 

Forskjell på luft og spark?  Vanskelig å si.. 
Etterhvert så vil det ikke være tvil, og da vil du kanskje kjenne igjen følelsen fra
tidligere.. Jeg har aldri kjent at luft har beveget seg i magen, så jeg er nesten 110 % sikker
på at jeg har kjent bevegelse fra babyen i magen.. 

Det blir ikke spark nå, men mer som om noe stryker deg på innsiden av magen der som livmoren ligger! :)

Oj, dette ble langt! :P 

Tusen takk for svar :) 
Du er flink til å forklare syns jeg :) 

Men... Når det kommer til om den er langt framme eller bak,så er jeg ganske stor fra før,å har en bacon mage uten like,så der er det ikke lett å se... 

Når det kommer til luft/bevegelser, så kjenner jeg ofte at det minner om de første sparkene jeg kjente på min sønn, men da var jeg lengre på vei, å nå så kommer jo luften ut med en gang :P men når den ikke gjør det,er det som sist . så er litt usikker...

Når det kommer til morkaken,tror jeg kanskje den kan ligge forann... jeg har en angelsaound hjemme,sist fant jeg hjertelyden i uke 10, nå må jeg leite kjempe lenge etter den,har så vidt funnet den en gang tidligere,men i går fikk jeg høre tingeling i ca 2 sec :) <3<3<3 

Tamera1985 skrev:
Tusen takk for svar :) 
Du er flink til å forklare syns jeg :) 

Men... Når det kommer til om den er langt framme eller bak,så er jeg ganske stor fra før,å har en bacon mage uten like,så der er det ikke lett å se... 

Når det kommer til luft/bevegelser, så kjenner jeg ofte at det minner om de første sparkene jeg kjente på min sønn, men da var jeg lengre på vei, å nå så kommer jo luften ut med en gang :P men når den ikke gjør det,er det som sist . så er litt usikker...

Når det kommer til morkaken,tror jeg kanskje den kan ligge forann... jeg har en angelsaound hjemme,sist fant jeg hjertelyden i uke 10, nå må jeg leite kjempe lenge etter den,har så vidt funnet den en gang tidligere,men i går fikk jeg høre tingeling i ca 2 sec :) <3<3<3 

Det kjenner jeg også og gjorde det også sist, men jeg bar ungen langt bak i starten (hun lå på tvers med nesa inn mot ryggen min) så da jeg var på ordinær ul i uke 20 så fikk han ikke sett alt. Vi fikk time igjen i uke 24 og da sjekket han nøye. Da fikk vi også vite at det var en jente for dette så han ganske tydelig da hun spriket med bena ;-)

Denne gangen har jeg fått større mage, men veier omtrent det samme som sist. Så det blir spennende å se på ordinær ul.

Back
Topp