Hvordan velge vogn?

AB

Forumet er livet
Vi skal snart ut å handle vogn.. Men vi aner ikke hva slags vogs vi skal anskaffe oss..
Hvordan kom dere fram til hvilken vogn som passa dere? hva slags kriterier hadde dere?

bare lurer litt jeg...

Mine kriterier var:
  •  Regulertbar styre, jeg er lav, sambo høy.
  • Lufteluke i kalesjen, netting.
  • at bagen var stor, med go plass til voksipose.
  • i bag'en (ikke sportsdelen altså) burde det være slik at bunnen kunne vippes opp, slik at barnet kunne sitte litt.
  • ikke for dyr
  • gjerne matchende tilbehør som stellevæske, parasoll etc

og vi ønsket at den ikke skulle vare veldig lys i grunnfarge, og ikke marineblå!

Endte da opp med ei grønn med litt beige Basson vogn! kostet 4500; KJEMPE FORNØYD!

Jeg ville ha en vogn som var solid og helst med stor bag. Ellers var jeg ikke så bevisst egentlig. Hadde pratet med mange og alle angret på kjøpet av kombivogn, fordi de endte opp med en å kjøpe en sportsvogn utenom uansett. Dette fordi de mente kombi var for tung og klumpette. Ikke vet jeg, men det var tipsene jeg fikk.Trodde kombi var den perfekte type vogn jeg da[8|]

Så vi kjøpte en dypvogn og så en nettere sportsvogn.Og er kjempefornøyd med dypvognen vår og vi kan rette opp ryggen slik at når den tid kommer kan hun sitte oppreist,det var visst ikke på alle kombi sa de.Bagen er stor og vi kan bruke den lenge.

Har en datter på 2 år som nå er ferdig med vognbruken. Menjeg har jo erfart litt da, ang. vogn og kriterier. Jeg har hatt nærmer 11 forskjellige vogner til min datter, siden jeg aldri endte opp med en jeg var skikkelig fornøyd med! Nå derimot sverger jeg til Qunniy, og har ikke byttet den uten siden jeg kjøpte den. Dette fordi:

- Regulerbart styre i mange stillinger.
- Latterlig lett å trille
- Tar liten plass i bilen om man tar av bakhjulene, som igjen er latterlig enkelt.
-360 graders svingbart fremhjul (som kan låses). Dette gjør at vogna er veldig enkel og svinge under alle forhold. Kunne ikke klart med uten dette hjulet! :o)
- Gode støtdempere!
-Kul og se på! Fancy Design! Mnage farger og velge i .
- Mye tilbehør til vogna (som også fås i kule farger!)
- Bilsete kan enkelt settes på vognstellet. Veldig kjekt når barnet bare er baby. Da slipper u og vekke babyen og ta det opp fra sete hver gang du skal en snar tur innom butikken. Du fester rett og slett bare hele bilsete på vogna og går inn.
-GODE reflekser på ALLE sider av vogna!!
-Regulerbar rygg og fotstøtte i mange posisjoner.
-Sittedelen kan snus i begge rettninger.
-Gode solide lufthjul.
-medfølger pumpe til hjulene.
-Smarte lommer bak på kalesjen som egner seg fint til og ha smukker,nøkkler,penger etc etc i
- Best i test 2006

Det jeg vil si er ulempe med vogna er:

- Litt liten bag (holder til barnet er 6 mndr.) men etter den tid så vil jo gjerne barnet sitte en del + at h*n kan sove i sportsdelen med ryggen helt nede, oppi en vokispose eller lignende.
-Litt bred mellom bakhjula. Men dett er den for at vogna skal være stabil! Det er svært vanskelig og tippe, til tross for at det er trehjuling. 

ORIGINAL: carina82

Mine kriterier var:
  •  Regulertbar styre, jeg er lav, sambo høy.
  • Lufteluke i kalesjen, netting.
  • at bagen var stor, med go plass til voksipose.
  • i bag'en (ikke sportsdelen altså) burde det være slik at bunnen kunne vippes opp, slik at barnet kunne sitte litt.
  • ikke for dyr
  • gjerne matchende tilbehør som stellevæske, parasoll etc

Mye av de samme kriteriene jeg har. Den viktigste er at bagen er så stor at vi får plass til en 6-8 mnd baby i voksipose, eller ullpose i bagen til vinteren. I tillegg er det viktig for meg/oss at hjulene er solide, da vi bor på landet med traktorveier som "tur-stier". Og jeg vil heller ikke ha en helt lys vogn. Ser på det som upraktisk mhp regnvær og leirete veier.

Jeg skal til Strømstad og se på vogner og annet utstyr i morgen, og det gleder jeg meg veldig til [:D]

Vi hadde i utgangspunktet tenkt på Quinny.Siden vi bor midt i oslo hadde den vært perfekt siden den ikke er så stor, men siden vi skal ha i slutten av aug. så blir dreamibagen for liten, når du skal ha oppi vognpose og saueskinn etc + at kalesjen på sportsvogn delen ikke er vind og vanntett( noe jeg synes er viktig siden jeg er mye ute)..Så nå har vi bestemt oss for Emmaljunga duo classik i sort. Det er en duo, og ikke kombi, derfor ca 4 kg lettere enn en kombi og mye enklere å styre. For meg var kriteriene at det skal være bra kvalitet - siden vi har tenkt å få flere barn etterhvert, og vil ikke kjøpe ny eller bytte hver gang, vind og vanntett, ikke alt for stor, stødig, fint design som du ikke blir lei på noen år. Føler ihvertfall vi har funnet en vi blir veldig fornøyd med!:) Lykke til!

ORIGINAL: Jente 23

Vi hadde i utgangspunktet tenkt på Quinny.Siden vi bor midt i oslo hadde den vært perfekt siden den ikke er så stor, men siden vi skal ha i slutten av aug. så blir dreamibagen for liten, når du skal ha oppi vognpose og saueskinn etc + at kalesjen på sportsvogn delen ikke er vind og vanntett( noe jeg synes er viktig siden jeg er mye ute)..Så nå har vi bestemt oss for Emmaljunga duo classik i sort. Det er en duo, og ikke kombi, derfor ca 4 kg lettere enn en kombi og mye enklere å styre. For meg var kriteriene at det skal være bra kvalitet - siden vi har tenkt å få flere barn etterhvert, og vil ikke kjøpe ny eller bytte hver gang, vind og vanntett, ikke alt for stor, stødig, fint design som du ikke blir lei på noen år. Føler ihvertfall vi har funnet en vi blir veldig fornøyd med!:) Lykke til!

Skjønner ikke hvor du har det fra at den ikke er vind og vanntett? Har hatt min vogn en god stund nå, gått ute med den i regn jeg, uten regtrekket på, og den er ganske så vanntett den. Må være Quinny Freestyle 3XL du snakker om, den er 2003 modell og er ikke den som er kommet best ut i test. Quinny Freestyle 3XL Comfort deimot, er både vind og vanntett.  

Jeg skal ha nr. 3 nå, og har vært gjennom en del vogner. Jeg har nå en bugaboo som jeg kjøpte til nr. 2 når han var ett og et halvt. Den har jeg tenkt å fortsette å bruke fordi:
Lav vekt 9 kg (Vet det blir keisersnitt, mange tunge bakker hjem)
God og stor bag
God sittedel med plass til en på 2 og et halvt år
Vendbar sittedel
Vendbart håndtak
Forhjulene er svingbare, men kan låses (vet at disse hjulene strøk i test, men de skal bare låses når småhjulene er bak, + får nye hjul i posten i april spesielt tilpasset norden. Gratis selvsagt)
God korg under
Blir liten i bil.
Kule farger

Minus er at den ikke er så gode på dyp snø, men det har vi sjelden her ute på sunnmøre.
Dyr i innkjøp? Tror den koster 8500 her i Norge.

Var som nevnt i innleg lenge opp i Sverige og tittet på vogner i helga. Fant min "drømmevog" så langt... Emmaljunga Smart Duo Kombi. Bagen var ganske stor, og pose og stelleveske fulgte med i vogna. Den virket solid og med gode hjul. Og dessuten god å "holde" i (håndtaket altså).
Dessuten var den så utrolig fin i en farge jeg ikke hadde sett på nettet. Sort med rosa. (Håper det kommer en liten jente[:)] ) Da er det den vogna vi skal ha ja.... Ingen tvil

Back
Topp