Hvordan velge faddere

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Hvilke kriterier har dere for å velge fadder til barnet deres i dåpen?

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

En ting jeg syns er viktig er at fadderne ikke "forsvinner" ut av livet vårt og mister kontakten med barna ettersom de blir større.

Velger noen eg vet kommer til å stille opp i barnets liv :) Til storesøster valgte vi hver vår søster og en felles kompis.
Føler vi sliter litt med å velge denne gangen, vet bare at me skal ha søstera mi som gudmor :)

Eg har bestemt meg for lillesøster og to besteveninner hvertfall :)

vente ei tulle 20 Juli ♡

1.mann ---> besteforeldre, 4stk
2.mann ---> min bror m/kone + hans søster m/forlovede
3.mann ---> denne gangen blir det mine tre søstre + mannens tante, da han ikkje ha noen som er nærmere som ikkje er blitt brukt før (han har liten familie, jeg har stor)

Jeg er for å velge familie til faddere, da venner plutselig kan forsvinne ut av vennekretsen, selv om en er veldig nære no. Akkurat i denne sammenhengen syns eg "blod er tjukkere enn vann-" tanken er rett for vår del iallefall :)

Er det noen "regel" på hvor mange faddere en kan/må/bør ha??

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Vi har valgt 1 familiemedlem og 1 venn hver gang. I tillegg har vi valgt en fra foreldre generasjonen vår og en fra vår generasjon. Tenkte at jeg som har hatt lite kontakt med besteforeldre som døde tidlig vil at mine barn skal ha god kontakt med noen fra generasjonen over meg. Fra vår generasjon har vi valgt noen som kjenner oss veldig godt så skulle vi mot formodning død så vil det være noen der som stiller opp for barna som kan fortelle om oss.

Back
Topp