Hvordan vasker...

Ballerinakjolen til mellomste vaskes forsiktig på ullvask eller tilsvarende. Og rakner litt likevel ja.

Tyll skal vel strengt tatt ikke vaskes. Men er det sydd fast i stoff som skal/kan vaskes så prøv å vaske i vaskenett og på håndvask/finvaskprogrammet på vaskemaskin.
Eller vask for hånd.

Det er jo sånn at disse små jentene med ballerinakjole tidvis får flekker på den så den må vaskes ja. Ullvask/håndvask programmet benyttes, men vaskenett kan jeg vel også bruke

Tar de oftest for hånd, smører flekkene med sitronsåpe og lar det virke en 10-15 min før jeg skyller opp.

Vaskes på ullvask 30 grader og 800 omdreininger. Eventuelt i vaskepose :) aldri fått hull :)

Vaskepose på ullprogram.
Noen tyllgreier må vaskes for hånd :(

Ser at jeg tydeligvis har vært utrolig heldig, for jeg bare slenger det i maskinen på vanlig bomullsvask. Dansetøyet har aldri raknet før det uansett var på tide med en større størrelse. :p

Jeg har bare vasket det på 40 grader, aldri blitt ødelagt. Vasker slikt ca 1 gang i uka da hun går på ballett :)

Vaska ballerina kjolen rett i maskina på 40 grader jeg. Gikk helt fint. Usikker om jeg brukte vaskepose eller ei

Back
Topp