hvordan vasker man....

lulu81

Glad i forumet
bamser med sånne kuler inni?? Kan jeg hive den og i vaskemaskinen?

eg vaske bamser og tøykleker me knitrelyd osv på 30 grader og d har fungert heilt fint :)

*lese svar*

vil anbefale deg å vaske den for hånd. Prøvde selv å vaske en sånn bamse i vaskemaskinen og det var ikke gøy.... Endte opp med at jeg måtte plukke opp en million kuler fra vaskemaskinen etterpå da det var gått hull på bamsen.
Så jeg hadde nok spart meg for en del arbeid hvis jeg bare hadde vasket den sånn som det sto på vaskeanvisningen til å begynne med.

Bamser med sand/kuler i ville jeg vasket for hånd. De med knitrepapir går helt fint i maskin.

nå har jeg bare vasket den fillete Anda til bikkja. den er det kuler i og jeg bare putter den i sånn vaske nett og vasker den på 40 grader. funker så fint. ellers går jo håndvask også. bruk en vaske pose som har veldig små hull.

*Prinsessa skrev:
nå har jeg bare vasket den fillete Anda til bikkja. den er det kuler i og jeg bare putter den i sånn vaske nett og vasker den på 40 grader. funker så fint. ellers går jo håndvask også. bruk en vaske pose som har veldig små hull.

Evt en gammel strømpebukse som du putter bamsen inni og knyter igjen. Slipper å plukke kuler om det skulle bli hull på den da! :)

takk for svar:) Det sto ikke noe vaskeanvisning på den, så visste ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det:)

Jeg vasker sånne bamser i vaskemaskinen. 30 grader finvask hurtigvask eller ullprogram. Og i vaskepose. Aldri blitt ødelagt.

Det eg ikkje kan vaske i maskin blir ikkje vaska her i huset, så bamsar av alle slag har fått seg ein runde i maskina ved behov. Puttar dei som regel i ein vaskepose og kjører dei saman med ulla til eg har sett at dei tåler det.

Vaskar ikkje alle bamsene heile tida altså, men det er eit par favorittar som har hatt behov for ein vask innimellom (som då lille klarte å miste bamsen sin ned i do på legekontoret mens ho sat og tissa... godt gjort synest eg)

Back
Topp