Hvordan vasker man lammeskinn :)?

Linnki

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Noen som vet hvordan man vasker lammeskinn? Kan de puttes i vaskemarskinen :p?

Viss det er ekte ull skal det være mulig og vaske de på ullprogram med milo :) Står det ikke på?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

På mitt står det 30 grader:) også kastet jeg det i tørketrommelen etter på med tennisballer, ble fint og mykt:) slapp jeg også å børste og myke det opp.. men om det er anbefalt er en annen sak:p

Jeg har vasket våre flere ganger på ull program

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg vasker dem på ullprogram og med Nøstebarn sin ullsåpe. Milo tør jeg ikke nærme meg etter å ha lest om at den kan ødelegge fibrene i ubehandlet ull. Har brukt Nøstebarnsåpen på ull i mange år og er godt fornøyd. Etter vask trykker jeg ut så mye vann jeg kan fra skinnene i ett håndkle, og tørker det i tørketrommelen etterpå.

Jeg bruker å vaske det i maskinen på ullprogram med en "ull-shampo" som jeg kjøpte på barnas hus. Har vel brukt milo også et par ganger når jeg har vært tom for den andre ull-vasken. Og tørket det i tørketrommel :)

Jeg bruker å vaske det i maskinen på ullprogram med en "ull-shampo" som jeg kjøpte på barnas hus. Har vel brukt milo også et par ganger når jeg har vært tom for den andre ull-vasken. Og tørket det i tørketrommel :)

Er det sånn at man må ha det i tørketrommelen?:p

Ull sjampo er kanskje det beste for ulla, men det funker fint om du ikke har noe annet :) Du kan henge det opp til tørk eller ta det i tørketrommelen med tennisballer :)

Blir ikke ulla veldig kreppa? Eller kanskje ikke hvis jeg tar den i tørketrommelen? Børster dere ulla da?

Jeg har aldri børsta ulla på snuppa sine sknn, den er myk og fin uansett om det lufttørker eller tørkes i tørketrommel.
Bruker Nøstebarn sin ullsåpe, vet at Milo kan ødelegge fibrene i ull som ikke er behandlet så det kommer ikke inn i mitt hus ;P

Back
Topp