Hvordan vasker dere ull?

Perlemoren

Flørter med forumet
Jeg blir aldri helt klok på hva som er best. Eget ullprogram? Det står jo at det går på vanlig program, 30 grader. Gjør dere det? Snakket ikke om Nøstebarn, bare vanlig ull.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg bruker ullprogrammet ;)
Det er vel 30° på ullprogrammet også, men ikke så kraftig sentrifugering når den er på ullprogram..

Jeg bruker ullprogram, eneste ulempen er at det enten er 40 grader eller kaldt vann. Innbiller meg at det ikke blir såå rent på kaldt vann, men 40 grader går som regel greit :-)

Jeg bruker ullprogram på 30 grader med lite sentrifugering :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Bruker ullprogram uten temperatur (med mindre det er kommet tiss/avføring på klærne).

Februar-14 mamma ❤️

Bruker ullprogram. Før så vasket jeg det for hånd, men det har jeg sluttet med..

Ser på vaskelappen. Står det 30 på noen av plaggene setter jeg det på 30, hvis ikke 40. Alltid ullvaskeprogram. Alltid kun milo, eventuelt gallesåpe/sitronsåpe gnis på bæsjeflekker. Hjemmestrikket eller spesielt fine klær som ikke er bæsjet ut eller noe tar jeg på håndvaskprogram/lingerie. Nå i sommer har jeg også brukt noen få ullplagg. Da har jeg bare vasket de for hånd siden det bare er tre - fire plagg liksom. Jeg er alltid veldig nøye på å skille farger uansett temperatur (hvitt - lyse farger - sterke farger - sort/mørkt). Blander aldri ull og bommull da det gir nupper. Har arvet klær og ser at ikke alle er like nøye som meg, da babyklærne mine er like fine som nye etter bruk, både i farge og "kvalitet" på stoffet/garnet. Mens andre sitt tøy er gusjefarget og ulltøyet er "hardt" og "seigt".

Sent from my iPhone using BV Forum

Milo og ullprogram 30 grader. Håndvasker flekker med gallesåpe først.
Har mye ullklær som er kjøpt brukt, ferdig nuppete og slitt så jeg er ikke så nøye på det.

Hvis det ikke er flekkete så håndvasker jeg.

Ullprogram 30 grader med milo.

Ullprogram med parfymefri milo, følger gradeanvisning på tøyet som vaskes:)

Back
Topp