Hvordan vasker dere ull?

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Her vasker vi med Milo uten parfyme på ullprogram. Problemet er at klærne aldri blir reine, er det kaviar flekk eller smuler på bodyen så er det fortsatt der etter vask, så alt må jo skylles opp før det vaskes, men får fortsatt ikke vekk flekker ved å gjøre det..
Hva gjør dere?

samme som deg .. milo uten parfyme

ORIGINAL: #Åsen#

Her også...på 30 grader....

Hei. Jeg bruker nøstebarns flekkfjerner for ullklær. Men, da tar jeg flekken så fort det lar seg gjøre. Er ganske fornøyd med den. Jeg gnir inn middelen og lar den ligge på litt før jeg gnir inn med litt vann på skånsomt måte før jeg skyller den. Deretter vasker jeg med milo ullsåpe uten parfyme [:D]

ORIGINAL: sebby

jeg vasker på 40 grader - ullprogram

Det kommer jo helt ann på hva slags ulltøy jeg har. Ubehandlet ull skal håndvaskes, og da tar jeg på spesialvaskemiddel rett på flekken først og så vasker det for hånd etterpå i spesialsåpe for ubehandlet ull. Fins eget greier man kan bruke på flekker og. Tiril drakk blåbærsmootie i sin hvite ullpysj... og søka på brystet.. kunne bare tørke rett av brystet... for det trakk ikke inn. poof borte.

Behandlet ull tar jeg på 30grader på ullvask som det står på tøyet at jeg skal gjøre.
Men bruker lite sånn ull, ho blir klam og ekkel på føttene syns jeg. Lukter tåfis og.[8D]

Hva gjøre dere med ull som det har kommet basj på da?
Holder ikke med ullvask og 30 grader da!?!

ORIGINAL: *ÅsLe*

har ikke skjedd her (enda) - så har ingen tips desverre

ORIGINAL: Anik

Jeg synder og hiver det inn sammen med de vanlige klæren på 40 grader.
Kun snuppa som har ull klær 4 bodyer og tre strømpebukser gidder ikke å kjøre en hel maskin bare med det, vet det ikke er bra men men.....

Benjamin bruker bare ull i barnehagen, så går jo minst ett sett om dagen. Men du bruker ikke skyllemiddel eller? Det ødelegger enzymet som gjør at ull varmer så da blir poenget borte med å bruke ull [:)]

Vanlig 30 graders vask, eller ullprogram?

Også en problemstilling jeg lurer på [;)]

ORIGINAL: *Høna*

Det vil jeg også ha svar på!!
Jonas dreit ut Joha ulldressen da han var bitteliten, og da jeg ga bort en sekk med klær etter han til en kollega så turte jeg ikke legge ved den.. [8D] Dyre ulldressen!! Som hun sikkert hadde blitt kjempeglad for å få...

Han bruker også en ullbukse etter storesøster som er vasket x antall ganger med skitflekk på [&:] Går jo ikke bort!! [:@]

ORIGINAL: Minismurf

Det vil jeg også ha svar på!!
Jonas dreit ut Joha ulldressen da han var bitteliten, og da jeg ga bort en sekk med klær etter han til en kollega så turte jeg ikke legge ved den.. [8D] Dyre ulldressen!! Som hun sikkert hadde blitt kjempeglad for å få...

Han bruker også en ullbukse etter storesøster som er vasket x antall ganger ømed skitflekk på [&:] Går jo ikke bort!! [:@]

Jeg prøver å skylle bort med en gang og vasker den på 40 grader, noen bodyer har jeg også vasket på 60[&:]

Samme problem her!!!

Jeg fikk høre her om dagen at grønnsåpe fjerner flekker på ull som ikke vil gå a i vaska.
Men veit ikke om det stemmer eller hvordan grønnsåpa er mot ulla.

Jeg selv vasker på 40 grader ullprogram med milo til.

Bruker milo, på 30 grader vanlig vask (ikke ullprogram for det tar en evighet på min maskin.) Bruker flytende vanish til ull og silke. En gang han hadde løs avføring kom det litt på den ene bodyen - la den i kaldt vann med milo over natta og vasket den dagen etter med milo og vanish. GIkk helt fint. 

Jeg synder og hiver det inn sammen med de vanlige klæren på 40 grader.
Kun snuppa som har ull klær 4 bodyer og tre strømpebukser gidder ikke å kjøre en hel maskin bare med det, vet det ikke er bra men men.....

Benjamin bruker bare ull i barnehagen, så går jo minst ett sett om dagen. Men du bruker ikke skyllemiddel eller? Det ødelegger enzymet som gjør at ull varmer så da blir poenget borte med å bruke ull [:)]

Hun går ikke barnehage, så når det er veldig kaldt er hun ikke ute. Kan godt hende enzymet er ødelagt, men hun har i allefall aldri vært kald....Så lenge hun er varm så er det, det viktigste.

Når hun begynner i barnhage og må være ute blir det mere ull, og da blir det en annen sak. For da er det ingen som passer på at hun er varm hele tiden.

Var derfor jeg skrev det for jeg visste hun ikke gikk i barnehage [:)] Går jo en del mer klær i barnehagen enn hjemme og da fyller man gjerne opp en maskin med ull fortere enn hjemme [:)]

Vanlig 30 graders vask, eller ullprogram?

Vanlig 30 graders vask, med skyllemiddel for ull, uten parfyme...Har han bæsja lar jeg det ligge litt i bløtt og kjører det på 40grader...Ullet her har iallefall ikke tatt skade av det, og han bruker KUN ull på denne årstiden.....[:)]

ullprogram med milo uten parfyme 40 grader... :)
er det flekker på det legger jeg det i bløt m grønnsåpe[;)] funker her[:)][:)]

Back
Topp