hvordan vasker dere flasker etc

Foxy84

Gift med forumet
jeg vasker de først, og har de i sånn steam greie til å ha i mikroen...men jeg synes ikke de blir rene....synes jeg ser sånn melke hinne hele tiden...

jeg lar de luft tørke og ta kommer det sånne merker på dem...jeg er redd for å gi prinsen min melk fra pumpe greine og flaska som ikke er reine nok.

kan jeg bruke zalo på de først...

hvordan får jeg pumpesakene og flaskene 100 prosent rene

Jeg skyller de i kaldt vann først for å bli kvitt melkeproteinene, så vasker jeg dem i varmt zalo vann før jeg putter dem i sterilisator i mikroovnen. Blir rene her :)

det stod vask først i varmt såpevann og så kok/steriliser i bruksanvisningen:)

vasker i maskin så koker jeg :) 

Skyller dem i vann,så i gryra og koker dem. Gjorde jeg med førstemann også.

rock on skrev:
Skyller dem i vann,så i gryra og koker dem. Gjorde jeg med førstemann også.

Det gjør jeg og;-) Gjorde d m de 3 andre også;-) bruker egen oppvaskkost på flaskene for å få bort melkehinnen

Jeg og vasker i zalovann før jeg putter de i den mikroovn sterilisatoren. Når jeg tar de ut av boksen (etter nedkjøling) er det fortsatt vann igjen i bunnen og alt er veldig fuktig. Er det riktig? Fler som har det sånn?

Hvordan oppbevarer dere flaksene etter de er kokt?

Solstrålende skrev:
Jeg og vasker i zalovann før jeg putter de i den mikroovn sterilisatoren. Når jeg tar de ut av boksen (etter nedkjøling) er det fortsatt vann igjen i bunnen og alt er veldig fuktig. Er det riktig? Fler som har det sånn?

Hvordan oppbevarer dere flaksene etter de er kokt?

Slik er det med meg også. Vet ikke om det skal være slik jeg?

Som oftest pleier jeg å koke på komfyren, for da damper de seg tørr på noen minutter. Når de et helt tørr,  hiver jeg oppi noen måleskjeer med MME, så står de i skapet klar til bruk. Da er det raskt gjort å bare helle over oppkokt vann når det er tid for mat:)

Kan man bare koke det oppi en vannkoker?? Etter jeg har pumpa har j bare slengt delene oppi vannkokeren og satt den på jeg..

Jeg har gjort det ihvertfall, når jeg har dårlig tid. Men stort sett koker jeg flaskene i noen minutter på komfyren. Passer på å vaske den godt med zalovann før jeg koker i vannkokeren.

Back
Topp