Hvordan vasker dere badet?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Kjempenysgjerrig på det faktisk :p selv fikk jeg et lite "anfall" nå og måtte skru av hele dolokket fra toalettet og vaske ned heeele greia pluss klore det til den store gullmedalje :p nedi do bruker jeg Jif skurekrem + klorin, klorin rundt og på dolokket :)
Vasken vaskes også med Jif skurekrem+klorin også vasker jeg vekk det med vann og går over kran + speil med Jif universalspray :p
Pleier man å skru av dolokket hver gang doen rengjøres? Jeg har nemlig aldri gjort det før nå, også begynte jeg å tenke at det er kanskje greit å gjøre det litt oftere? Har bodd her vi bor siden oktober og først NÅ gjør jeg det liksom ... Ew får nesten grøssninger av meg selv :p

iphonen

Tror ikke jeg har skrudd av dolokket noen gang.. Men har derimot gnikket i kriker og kroker med q-tips.
Nå har vi et klosett som er under 1 år gammelt og veldig lett å rengjøre.

Hørtes uansett deilig ut med så mye energi! :D

Høres ut som du har mye energi til overs :p Her vasker jeg vanligvis toalettet med jif skurekrem og klor. Bruker også cilit bang innimellom for å ta kalk, blir en del her da det er mye kalk i vannet. Bruker universalspary på speil. Jif skurekrem og klor på vasken, samme i dusjen.Gulvet støvsuges og vaskes med salmijakk og grønnsåpe. Et par ganger i året hiver jeg ut alt på bader og spyler gulvet, før jeg skrubber med klor (men da er det storrengøring). Badet vaskes en gang i uka. Men hender at jeg må gå over vask og toalett innimellom (har en 3,5 åring som trener på å gå på do selv, så det kan bli litt gris innimellom) :)

Nå for tiden er formen helt ræva om jeg kan si det sånn, så her blir bare vasket sånn aller nødigst....

Har ikke skrudd av dolokket nei men har tannbørster jeg bruker for å komme til kriker og kroker. Kjøper også sånne ruller med kluter som jeg klorer do med og kaster.
VSker badet 1-2 ganger i uka med jif og klor, støvsuger kanskje 3 ganger i uka( har hund så mye hår rundt i huset som dras med også inn på badet).
Par ganger i året vasker jeg tak og vegger.. Og prøver å vaske dusjforheng 1 gang i mnd

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde plenty med energi både mini i magen og jeg idag, så da ble det storvask av badet! Var fryktelig godt å få av setet og bare vaske under der også :p veldig enkelt å få det både av og på igjen så blir nok ikke siste gangen :p
Morro å se at vi ellers vasker ganske likt da :) kaster også kluter jeg har vasket doen med med engang :)

iphonen

Her vaskes badet flere ganger i uken,bruker klor,grønnsåpe,jif...har også dampvasker som vi bruker i dusjen noen ganger i mnd for å få bort såperester osv..
Synst badet er det rommet som nesten trengs mest rydding i,tørketrommel som står på flere ganger daglig,klær og skift over alt...Har 2 rotekopper som bor her så da legger de bare alt ifra oss rett der de står:) Mamma tar det jo opp vettu.) syns det blir så mye lo ifra tørketrommel,og ikke minst sand og møkk ifra barnehage klær..

Skru av dolokket? De aller fleste dolokk kan løsnes fra setet uten å skrus av :rolleyes:

Vi har kjøpt oss dampvasker og bruker stort sett den på badet.

Kommer ann på hvor grundig vask jeg skal gjør.
Hvis det er kjapp vask så bruker jeg de engangsklutene som en kan flushe og klor med kost nedi, ellers så bruker jeg først jif baderomsspray etterfulgt med klor til slutt.
I dusjen bruker jeg jif baderomsspray og cillit bang, skurekrem og klor ved behov. Vask og badekar brukes skurekrem eller jif baderomsspray og klor ved behov.

Klorin og jif. Og tørkepapir.. ( enormt stort papir forbruk her! ) ;p

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Ble tydeligvis litt inspirert av denne tråden, for i dag har jeg skrubbet badet fra topp til tå ;-)Ikke så lurt for bekkenet mitt, men deilig å få det gjort :-) Fikk tom hjelp av jenten min på snart 4 år, så skjønn det hun ligger på alle fire og skrubber :-)

Jif, salmiakk og ajax - domestos til doen og jah.. :p

Back
Topp